Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Röntgen igen.

Av Jenny - 5 februari 2014 15:15

Idag har vi gjort djursjukhuset igen, följetongen Rubens tass fortsätter. Röntgen var bara positiv idag, frakturen har inte gått upp, vilket är jättebra. Däremot kan den fd. frakturen orsaka felbelastning och nötning, vilket i sin tur kan orsaka inflammationer och skapa hälta. Men i dags läget vet vi inte mycket och avvaktar tills eventuell hälta uppstår igen. Men då blir det Uppsala för Rubens del, där det görs en omfattande röntgen och man får besked rakt av. Orkar inte gå igenom samma turer som med Affe. Turer som tog oss nästan 3 år.


   Ruben väntar på att få komma in på röntgen.


   Jag gör mig söt igen :)
och det funkar nästan jämt.


Han är åtminstone promenad villig igen, Ruben-raket och struttar glatt på. Idag stötte vi på en människa i skogen. Ovanligt och en helt ny situation för Ruben. Han var lite tveksam och avvaktande först och vem skulle inte vara det, då individen var iförd regelrätt skogshuggarmundering med hjälm, visir och hela kittet.
Han ropade på Ruben som inte alls var svårflirtad. Jösses vilken lycka det framkallade med en människa så där inne i skogen. Helt plötsligt befann vi oss mitt i ett "bullefnatt"  bland de fällda träden. Det blev ett bra möte anser jag, bortsett från det vådliga "fnattet" då.


   Typ så här....


   Sa lite skämtsamt på FB att detta var mina nya
skor. Hahaa, någon kanske trodde på det men
de flesta känner mig alltför väl för att veta att
detta verkligen inte är min stil. Inte mina alltså.


Annars har jag haft några datorfria dagar, jätteskönt faktiskt och jag har totalignorerat allt vad facebook och bloggar heter. Nu är jag tillbaka igen, hoppas jag.  

   La en helmassa tid på att sy en ny rejäl hunddyna.


   Affe har totalt missförstått dynkonceptet och
envisas med att ligga under istället.


   Fick honom tillslut att ligga "på" med hjälp av
ytterligare en dyna.


I måndags nådde jag toppen av min lägsta nivå och låg nerbäddad i sängen kl 20,00 och då hade jag redan sovit i soffan sedan 19,20 ungefär. Patetiskt men välbehövligt.
Mitt nya liv går inge bra och får nog börja på måndag istället *hahaaa* jag är hopplös.
Har kraftig skidabstinens och har i skrivande stund skickat ut sambon att dra skidspår med skotern. Kollade nyss och det gick inte bra alls *suck* Då vet man exakt hur GLAD han är på en skala 1-10 när han sen kommer hem dyblöt i svett efter att fått "gräva" fram skotern x-antal gånger när den fastnat. Får jag inte höra kommentaren - du och dina j----la idéer är det fel någonstans *fniss*


Adjö

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards