Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Dött och hamnat i h-vetet...

Av Jenny - 27 juni 2016 19:00

Egentligen inledde jag min nya, tillfälliga, ansvarsroll redan i fredags men idag var det liksom på riktigt. - Hur känns första dagen? Frågade en kollega - som att jag dött och hamnat i helvetet.
Förlåt, men just då var det en mardröm. Vi hade precis annonserat en vinnare på facebook i en tävling vi haft. Vinsten var en jättestor mjukishund. Jag skulle hämta hunden och lämna den i förbutiken, där vinnaren skulle hämta den. Men den var borta, spårlöst borta och jag vet med säkerhet att jag sett den imorse. Stressad var jag nu tvungen att leta runt i huset och försöka efterlysa hunden. Funderade på om jag själv i mitt virriga tillstånd råkat flytta den. Men den fanns ingenstans.




  En av hundarna var vinsten..




Arg som ett bi med knallröda kinder, råkade min chef passera och var vänlig nog att ringa ett samtal. Hunden ska återlämnas under morgondagen. Vi visste bägge två vem som tagit den. Men det var inte ett roligt samtal att ringa, så jag tackade ödmjukt.
Jag var gräsligt frustrerad så jag hade nog haft svårt att hålla en vänlig ton och ett sakligt anförande. Det tog ett tag innan irritationen la sig. Tig min mun så får du socker, är det som gäller när hunden förhoppningsvis återgäldas under morgondagen.




Min fina Ruben.  



Det var dags för Rubens allergispruta igår och det gick katastrofalt dåligt. Det var ett under att jag inte fick det injicerat i mitt eget finger. Först gick det jättetrögt, så helt plötsligt gick det hur lätt som helst att tömma sprutan. Men vänta nu, vad är det som rinner längs nacken. Men skit, jag hade ju lyckats trycka igenom nålen i nackskinnet som jag håller upp. Så idag var det bara att försöka jaga rätt på veterinären för att fråga vad jag ska göra nu. Han fick ju i sig en del, men omöjligt att säga hur mycket eller hur lite. Ordinationen blev att jag skulle ge en ny spruta idag. Tror ni jag var nervös.. Men det gick jättebra *pust*




   Årets midsommarkort.




   Jag älskar vår prickiga hatt.




En dag i helgen efter jobbet  packade jag in Ruben i bilen och åkte till badstället. Vi badade bägge två!!! Brrr Får jag inte UVI och frostskador är det snudd på mirakel. Ruben fick simma och hämta en apport i vattnet. Det var första gången och han tyckte det var roligt. Men att sedan släppa apporten. Nope, det gick inte för sig.




 




 




   En promenad i skogen på lunchen är inte helt fel.



Tjingelingen   

 
 
Malin

Malin

27 juni 2016 21:18

Nämen, skulle nästan kunna tro att vi synkat blogg-uppisar. Jag la precis också upp en uppdatering, en maffig en :p

Men Jenny, burraren.. den du har/hade på handleden. Gissar att du inte använder den nu då? Vart hade den där hunden försvunnit?

Love bilden i prickiga hatten ♡

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Linda

27 juni 2016 21:47

Jösses, redan badat?! Jag är imponerad! Speciellt där då man måste gå långt & länge innan det blir nog djupt för ett dopp! Hmm, har gjort precis samma sak när jag gav Lonzo B12 inj. Kändes onödigt att hälla ut dyr medicin PÅ den stackars hunden istället för i... Tur han var så snäll och godmodig trots sin mattes klumpighet.. Men för din del kan jag ju trösta dig med att övning ger färdighet och att det nu bara kan bli bättre! :)

 
how to write a technical paper

how to write a technical paper

22 juli 2016 21:00

Ha, that toy looks so huge in relation to the dog. How old is your pet?

http://custom-writing.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards