Alla inlägg under augusti 2014

Av Jenny - 4 augusti 2014 18:00

Håll det kort för att jag inte förmår skriva så mycket och döda dina älsklingar för att ingen orkar se 10 bilder där Ruben eller Affe flyttat tassen tre millimeter.


   Because I'm happy


   Klart man måste ha solbrillor.


Har fått hjälp från oväntat håll och sånt värmer faktiskt mer än jag någonsin kunnat tro. Ingen stor sak egentligen men det under lättade en hel massa för mig. Och bara tanken på att någon faktiskt besvärade sig lite extra bara för mig gör mig riktigt glad.  


   Det enklaste är ofta det bästa och en billig tvätt-
balja från Ikea är plötsligt favoritsovplatsen.


 

Ruben har fått sin ett års vaccination och rabiesskydd på samma gång. Skönt, en sak mindre att fundera på. Vägde han hos veterinären och fick en smärre chock. 14,2 kg! Var sjutton kom de i från???


   Någon gjorde ofog i lördags och badade i stink-
åtel. Kadaver, mögligt bröd och annnat avfall
plaskades det runt i och badet var ett faktum.
Allt stank, jag, Affe koppel, kläder. URK!


   Rubens "nya" grej är att åka kana ner för mina ben.
Alltså, han är inte klok den här hunden.


Värmerasisten Jenny har för första gången, den här sommaren idag avnjutit en eftermiddag utomhus (i skuggan) och det var faktiskt helt ljuvligt. Halvdisigt, lätt bris och 25-26 grader. Ruben var i hundgården och Affe låg i en solstol bredvid mig och gottade sig. Som sagt, värme gör mig inte lycklig men detta var inte alls tokigt.


   Först spanar man.


   Sedan slaggar man eller försöker åtminstone. Om nu inte nu den
där förbaskade solstolen vore så liten och smal.


   Annars kan man ta en tuppis, på rygg under
duntäcket.


Stod upp för hundens rätt i lördags då jag fann en liten vovva instängd i en bil, utan ens så mycket som en enda ruta nervevad. Nu var det inte varmaste dagen på året men trots allt ändå kring 20 grader och halvklart. Jag kollade klockan och ställde mig för att vänta på bilens ägare. Vovvan, en liten bichon låg på hatthyllan och flämtade.  
Det tog ca 10 minuter innan en man dök upp och jag körde enligt regelverket och förklarade hur varmt det kan bli i bilen, trots att det inte är gassande solsken och förklarade hur fort det faktiskt kan gå för hunden att bli överhettad. Han var medveten om detta sa han och menade att han bara skulle in i butiken en snabb sväng. Jag morrade lite och lät han köra iväg. Konstapel Jenny.


   Man hittar så mycket finurligheter på Instagram... En del
riktigt tänkvärda andra bara blahablahablaj......


Tjenixen
  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards