Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Fredag den tjugonde, en otursdag.....

Av Jenny - 21 maj 2016 22:00

Jag  är ledig den här helgen, väldigt, väldigt välbehövligt. Varit lite låg i veckan. Har insett att man faktiskt kan "knarka" människor, vilket jag gjort. Till och med nästan livnärt mig på efter separationen. När individer som under några år, fått en att må så bra, plötsligt har tappat effekten, blir det tufft. Man blir lätt desperat vid insikten men samtidigt är det nog faktiskt lite skönt. Man är sin egen lyckas smed och man blir mindre skör och beroende. Men måste erkänna att jag verkligen saknar "ruset" i form av gott humör som uppkommit dagligen. Nå, jag klarar mig uppenbarligen ändå. Nya friska tag. Förändringens vindar blåser igen...


Lycka är att ha en egen revisor, som (stj)hjälper en att hålla budgeten. 



Om du tror att du klarar av det, har du en förutsättning att lyckas. Jag tackade ja med en sträng av misslyckande i åtanke. Det funkar inte, jag måste tro på att jag har potentialen att ro detta i land. Den som frågade måste ju åtminstone ha tilltro till mig. Det är gigantiskt och helt överlägset det största jag tagit mig an, någonsin. Hjälp! Det är egentligen ingen hemlighet men jag tror behåller det för mig själv tillsvidare. Däremot har jag två andra enorma hemlisar som jag definitivt inte tänker tala om än, på länge. *hahaa* Ni skulle bara veta.......


  

Mitt lyckopiller, som hjälper mig igenom de tuffa dagarna.



Fredag den tjugonde måste var det nya fredag den trettonde.
Jag hade beställt nästan 200 långfrallor, eftersom vi skulle ha demo av varma mackor. Jepp! Demo-kvinnan ringde sig sjuk på morgonen, strålande och ingen ersättare fanns.
En av mina leverantörer fick dubbelt så mycket bröd som han beställt. Dessutom fick han brödet som skulle plockas i en annan butik, till oss. Han höll på allvar att få en hjärtinfarkt. Blev lätt bekymrad när han stod och höll handen mot hjärtat.  
En kund hade beställt 25 påsar speciella korvbröd. Jag plockar i ordning dem och strax efter kommer kunden och hämtar dem. Senare uppdagas det att klant-Jenny bara gett kunden 15 påsar. SKIT!! Och det var inte en Haparandabo. Apa också.
En kund rasar ihop och ambulans får tillkallas.
Kom hem och fick ett samtal från Semper. - Hej! Vi har demo i er butik idag! Demopersonalen är på plats men hittar inte sakerna. What? fan!  Hur kunde jag ha förträngt det... På väg att kasta mig i bilen och åka tillbaka till jobbet för att reda upp eländet,  när det ringer i telefonen igen. Det var ansvarig säljare på Semper. - Det är nästa fredag, demobolaget har skickat ut personalen fel vecka. Jösses, jag trodde på fullaste allvar att jag blivit totalt senil. Fast nog glömmer jag mycket nu för tiden. Förra veckan missade jag båda finska brödbeställningarna *fasa* Har så många järn i elden, att det är ett rent under att jag hittar hem efter arbetsdagens slut. I torsdags eftermiddag stod det mig upp i halsen och jag blev nästan rädd för mig själv. I stället för att strypa kollegan, som jag egentligen ville, blev jag sjukligt övertrevlig, hur läskigt som helst.
Min interntelefon har levt farligt de sista dagarna och jag har verkligen fått hejda impulsen att slänga den i väggen.


   Vårtvätt


   Den här bilden gjorde succé på Instagram


Sen till något hemskt, väldigt pinsamt. Jag hade fått ersättning för Rubens dyra vaccin av försäkringsbolaget. Samma dag som jag fått ersättningen på 2138:- hade 2200 dragits från kontot och det stod klart och tydligt Folksam och ett kontonummer efter beloppet. Ringde såklart Folksam för att reda ut det hela. De fattade ingenting och kunde inte hitta summan någonstans. Tror ekonomikontoret och halva Folksam var involverat.  - Det står ju till och med ett kontonummer säger jag. När hon ber mig läsa upp kontonumret, kommer jag ungefär halvvägs och blir knäpptyst. Herregud, det är ju mitt eget kontonummer till Icabanken. Jag har ju själv flyttat pengarna och skrivit Folksam för att jag ska veta var pengarna kom ifrån (brukar aldrig göra det i vanliga fall). Skäms ihjäl och dör.... -Eh, det kan nog vara så att det stämmer och att jag återkommer om det inte stämmer. Shit, vad pinsamt. Så typiskt mig och att jag sedan hasplar ur mig något om att min fd. sambo har ett finger med i spelet kanske jag ska låta vara osagt.


 



   

Jag är faktiskt nöjd med dagen idag. Jag har inte fått något vettigt gjort egentligen. Men jag har avverkat första löppasset för i år med huskysarna. Helt underbart och det gick faktiskt lättare än jag trott. Fast med 15 kg draghund fastspänd i midjan är det kanske lite fusk. Jinx, som är den lydiga, får springa lös medan Jamie, den olydiga, får vara kopplad och agera draghjälp till "heffa"matte. Efteråt var spykänslan ett faktum. Usch! Fast uppladdningen var kanske inte den bästa. Banankaka och kaffe. *hahaa*




 


 

Stavfel och konstig meningsbyggnad?! Bjuder på det idag, orkar inte korrekturläsa.


  
Skulle ta lite heja Sverige-bilder, gick så där....


 


Nu är det natti-natti.

 
 
custom essay writing service

custom essay writing service

22 juli 2016 21:03

yep, I can totally agree with you. They are so cute and they also looks very happy.

http://writ-ing.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards