Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Upp över mina öron!

Av Jenny - 12 juni 2016 19:45

Jag utbildade mig för massor av år sedan till barnskötare och utbildningen hade som tradition att vi elever skulle sätta upp en föreställning för kommunens förskolor.
När jag hade något slags samtal med min lärare, var det hennes absoluta övertygelse att jag skulle ha en av huvudrollerna. Min tanke var mer åt att vara ett träd eller liknande.
Det blev huvudrollen, lillebror i Karlsson på taket. Jag hade aldrig själv kommit på tanken.


Precis likadant är det med min jobbsituation under sommaren. Jag är satt på en position med

ansvar som heter duga. Jenny - drottning över kolonial, mamma-mia. Jag tackade ödmjukt för förtroendet men undrade om de inte fått hela mig om bakfoten. Jag är ju liksom ingen, och ingenting  alls. Enda skälet att jag accepterade erbjudandet är för att jag litar på att de vet  vad de gör. I sanningens namn hade de väl inte jättemassor av kandidater att välja på. Hur många jobbar frivilligt hela sommaren........


Jag är en vecka in i "avgiftningen" och det går så bra. Saker och ting kommer aldrig att bli sig lika igen men nu vet jag att jag faktiskt fixar det. Nu måste jag ta tag i något annat också.



   Ruben och hans polare tar en selfie.



Jag höll på att avslöja en hemlighet härom dagen, jag hade det på tungan. Det var ytterst nära. Men nä, jag får nog hålla på det lite till. Men just nu börjar det bli tufft med hemlighetsmakeriet, till och med för mig. Sa lite skämtsamt, när någon frågade hur jag kände över den senaste informationen jag fått tilldelad mig. - Jo, för all del, var bara tvungen att andas i en papperspåse efteråt, men annars är det bra. *gapskratt* Sanningen är väl att jag hade migrän i tre dagar efteråt. Det är så ofantligt mycket som snurrar i luften just nu och jag är insyltad upp över öronen.



   Lycka är en fyrbent vän.


Ruben har hunnit fylla tre år nu i helgen, älskade lilla bulle. Jag gjorde en tårta åt honom och minsann föll den herrn på läppen. Mycket svett, många tårar men mest skratt har det blivit under de här tre åren. Jag hoppas verkligen att vi får ytterligare många år tillsammans.



   Lilla bullen.


Jag har jobbat hela helgen men slutade tidigare idag och hundaktiviteter stod på agendan. Inledde med en promenad med en ovanligt promenadvillig bulle, så sällsynt. Tog en cykeltur med huskysarna. Åh, det var roligt. Låter man dem springa i fri fart går det verkligen undan.



   Så sällsynt att se en bullerumpa på promenaden.
Oftast befinner han sig 1 m bakom.



Sedan blev det gräsklippning, gång nummer två för i år och efteråt belönade jag mig själv med några grillade korvar.

Borde ha städat men nä, det får bli en annan dag.
Ruben fick sitt vaccin, spruta nummer 11 om jag inte missminner mig och 0,75 ml vaccin injicerades. Gick inte jättebra. Lyckades få en bula under huden. Men åtminstone ingen allergiskreaktion, som jag var rädd för.



   Två glada huskys, som gillar när det är fart och fläkt.



I morgon är det måndag igen och nu börjar intensivträningen på jobbet inför sommaren. Jag är inte alls så orolig som jag borde vara. Jag går omkring i en liten bubbla och låssas som ingenting. Magen säger motsatsen och Losec är typ min bästa vän just nu.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards