Alla inlägg under december 2008

Av Jenny - 31 december 2008 09:47

Idag har jag sådan huvudvärk att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Eller jo det vet jag och det är just det som är problemet =( Inleder med arbete om ca 45 minuter och därefter nyårsfirande. Skulle helst bara vilja gräva ner mig i en mörk, kall grop med isblåsa i nacken och en blöt handduk över ögonen. Mår illa.....

Gott nytt år och blås inte bort, vi har klass tre varning enligt SMHI här uppe vid kusten idag. Just nu är det inte så farligt men det är väl vad man brukar kalla lugnet före stormen.....




Av Jenny - 29 december 2008 14:52

Skulle idag liksom inleda den sunda linjen igen med inget fika och någorlunda ordentliga måltider. Blä, så tråkigt så jag firar jul en vecka till =)

Inte för att skryta men jag lastade faktiskt in alla tre pallarna med ved igår kväll *stolt*

Läste i tidnigen att något litet äckel vunnit 110 miljoner på en 82 kronors lotto kupong, varför kunde det inte vara jag.... Själv är man hysteriskt lycklig om man någon (sällsynt) gång lyckas få över 100 kronor i vinst, vilket dessvärre inte ens täcker insatsen.

Sambo är ännu ute på parningsuppdrag ;) så jag och de hemmavarande hundarna lever livets glada dagar. Märks det att det inte går någon större nöd på oss =)

Av Jenny - 28 december 2008 16:00

 Försöker få fram lite motivation att stapla in de tre pallarna med ved som står utanför pannrumsdörren och väntar. Gör jag det inte idag måste det definitivt göras i morgon, annars blir det väldigt kallt om "lilla"rumpan. Detta brukar i vanliga fall vara sambons ansvarsområde men han har så lämpligt dragit i väg till Docksta eller vad det nu hette, i allafall drygt 50 mil bort för att para hunden och väntas tillbaka efter nyår.

En seg dag i dag, en typisk söndag alltså och jag har mest sovit känns det som. Sovit efter träningen och sovit efter hundpromenaden. En och en halv timme var jag och jyckarna ute och gick idag. Fotot är taget idag när Emil var ute på ett av sina klätteräventyr. Har hittat nya vägar inne skogen, där de bygger järnvägen. Kilometervis av bred fin jämn väg, alldeles öde tackvare julledigheten =)

Funderar på om jag ska äta av julens delikatesser till middag, en absolut sista gång, sedan får det vara slut. Tycker redan att blott en veckas frossande har satt sina mindre trevliga spår.

Nä, nu ska jag slänga in lite ved..


Av Jenny - 26 december 2008 11:03

Lyckan är total, jag har fått en 1,5 l Baileysflaska (bland annat) av Majsan (som skämmer bort mig på tok för mycket). Förstår ni 1,5 l?? Den är gigantisk. En vanlig "stor" Baileysflaska ser mikroskopisk ut i jämförelse. Vilket ni själva kan se på bilden.

För övrigt är jag ledig idag, välförtjänt efter att ha jobbat massor före och under julen. Var faktiskt och satte sprätt på julskinkan och sillen idag genom ett tidigt Nautilus besök. Fast det hjälper väl i och för sig föga när jag just fyllt på med x antal lussebullar.

Farfar har jag ringt och gratulerat, han fyller 87 år idag och är en riktig krutgubbe. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på honom.

Trevlig annandag till er alla...


Av Jenny - 25 december 2008 10:16

Pust, det var den julen det och hela 364 dagar till nästa, tack och lov. Nästa år skulle jag gott och väl kunna tänka mig att tillbringa julafton på en varm, finkornig sandstrand i Thailand.

I dag för precis ett år sedan blev Emil påkörd av en bil, det känns som igår. Allt gick ju bra (några dagar på djursjukhuset krävdes dock) och han lever  i allra högsta grad men det där ljudet, stötfångare mot liten Emilkropp tror jag aldrig jag kommer att glömma. Usch får ännu rysningar bara jag tänker på det.

Denna dagen tillbringar jag på Ica, vi öppnar kl 12. Vågar inte längre spekulera i om det blir lugnt eller ej, har haft fel varenda gång och folk verkar allvarligt inte ha något annat i sitt liv än att handla.

Ha en fortsatt fin jul själv ska jag innan arbetet passa på att leka lite med min nya mobiltelefon som jag fick av sambon i julklapp.


Av Jenny - 23 december 2008 17:04

Skinkan är i ugnen och magen är mätt av lussebulla och pepparkaksdeg. Julklapparna är inhandlade och julkorten skickade. Tror nog tomten kan komma nu =)

Sambon var förövrigt i Finland och jagade älg under gårdagen och då kan det gå som på bilden nedan. Och han undrar varför i hela friden jag är rädd när jag åker med honom?  Men som att detta räckte. Nej då, han lyckades även med konststycket att under samma resa bli förevigad av en fartkamera (inträffade efter dikeskörningen, vilken nöt). Som plåster på såren har jag iallafall idag varit och köpt världens bästa julklapp åt honom. Vad det är? Neee, det kan jag ju inte tala om ;)


Av Jenny - 19 december 2008 09:42

Jag gillar verkligen inte dessa "hemilga shoppare" som skickas ut i butiker för att göra kontroller. Visst, det är jättebra när det gäller spel och tobak till underåriga. Men POSTEN, varför i glödheta h-v ska dom ha hemliga agenter... Naturligtvis (över)reagerar jag eftersom det är själva "postansvariga" på Ica som trampat i klaveret denna gång. Vad har jag då gjort? Jo, jag har skickat över en kund (agenten) till finska sidan för att skicka paket. Antagligen för att denne tyckte det var väldigt dyrt att skicka paket till just Finland eller av någon annan anledning som är säkrast att inte nämna här. Hur som helst så är det ju absolut inte gynnsamt för svenska posten att jag skickar kunderna över gränsen, Fy, fy på mig och jag ska vara postansvarig. Smisk borde jag få =)

Ha en bra fredag..



Av Jenny - 18 december 2008 10:23

Idag tänker jag dela med mig av 5 måsten i mitt liv, utan inbördes ordning:


*Blodpudding med mammas lingonsylt

*Björk & Berries hudvårdsprodukter

*Saltvattensspray till ett oformligt hår

*Saffrans bröd

*Broddar till skorna


Hade egentligen Baileys på en av raderna, men eftersom "måste" och Baileys kan ge upphov till oriktiga spekulationer ;) ändrade jag detta till saffrans bröd =)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards