Alla inlägg den 16 december 2008

Av Jenny - 16 december 2008 10:19

och alla fina planer spricker är det lätt hänt att man får en tryck över bröstet och svårt att andas. Och vad vill jag då ha sagt med detta? Ingen aning egentligen =) mer än att det blir jul även om kräftsillen är slut och det inte finns några fina julskinkor med perfekt form. Tillägg: var i Luleå igår och fick inte tag på det jag skulle ha =)

Skulle enligt schemat vara ledig idag, så blev det naturligtvis inte.

Så innan dagens arbete ska jag rulla köttbullar av 1 kg färs samt tillaga en omgång köttfärssås. Hundarna ska på promenad innan och här sitter jag och klämmer i mig lussebulle nummer två för dagen. Känns som att morgonens träning på Nautilus är en aningen bortkastad  ;)

Vet inte om jag inbillar mig eller är faktiskt folkets julkänslor mer dämpade i år än tidigare... Jag har väntat hela december på hysterin som brukar träda i kraft på Ica. Men än så länge är det luuugnt och det är faktiskt bara 8 dagar kvar till doppare dan, otroligt.

Vänta lite, måste få berätta om min tjälknöl. Den tillbringade ca 21 TIMMAR i ugnen (fatta vad det ska kosta) och jag var övertygad om att den skulle vara som en gammal gummisula. Men icke, saftig och fin den blev. Nästa gång ska jag försöka med en mindre bit, så kanske det räcker med receptets 10-12 utlovad timmar i ugn.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards