Alla inlägg under november 2008

Av Jenny - 30 november 2008 17:41

Förkyld, trött, sliten och med en konstig känsla i magen. Ingen rolig första advent med andra ord. Längtar inte ens till julen och det har väl inte hänt på typ 100 år. Usch, allt är bara en enda röra just nu. En berg och dalbana upp och mest djupdykande neråt.

Sambo var på årliga älgfesten igår. Den slutade som älgfesterna brukar sluta, med lite för mycket av det goda ;) Jag fick äran att mitt i natta köra hem en av deltagarna från festen. Två gånger, på väg till stan fick jag tvärnita så han fick hoppa ut och spy. Jag som är spyfobiker misstänker nu att hela baksätet är fullt med små spydroppar och kräkpartiklar, bläääk, inte åka baksäte på lång, lång tid.

Nu ska jag gå och prova Blossas årsglögg, den ska visst smaka blåbär och förpackad i en fin blå flaska är den. Att det råkar vara en starkvinsglögg kanske man inte behöver tala så högt om. För glögg får man väl dricka på en söndag även om det råkar vara alkhol i? Jag är i allafall glad att jag i år lyckades få tag på glöggen, brukar alltid vara försent ute annars.

Atjoo....

Av Jenny - 26 november 2008 20:06

I söndags bakade jag kladdkaka med daimgrädde och igår saffransmuffins. Detta är en mycket bra diet för en som försöker dra ner på kalorierna. Fast muffinsarna åkte direkt i frysen och av kladdkakan provade jag bara en liten bit. Ståndaktigt.

Tänkte anmäla mig till en slags fett och muskelmätning som finns här i stan, men tror allvarligt att jag avvaktar tills efter jul. Det vankas ju så mycket gott och föga nyttigt.  När väl lussebullarna är bakade kommer jag antagligen inte att kunna hålla mig till enbart helgsynderi. Saffransbröd är min stora svaghet här i livet och jag tror jag skulle kunna överleva på dessa enbart. Tänk att sätta tänderna i en stor, mjuk, gul lussebulle, jag dräglar *slurp*



Av Jenny - 24 november 2008 09:57

Nu börjar det klia i städ och julfingrarna. Den lilla snön vi fått, gör att julkänslorna väcks till liv. Har laddat med skurtrasor och rengöringsmedel och på fredag eftermiddag planerar jag att dra igång städandet. Förhoppningsvis är jag klar innan söndagen så jag hinner få upp alla ljusstakar och stjärnor, tomtar och julgardiner lagom till första advent.

Efter förra årets kaos innan jul (i och med Icas nyöppning) har jag i år planerat motsatsen. Jag ska försöka njuta varje dag ända fram till jul. Inte jobba ihjäl mig och leva på losec och maxalt, vilket var fallet förra året. Tiden från 1 dec (2007) fram till nyår är ett vakum och jag minns i princip bara att jag däckade på svärföräldrarnas soffa efter middagen på julafton. Men icke i år =)

Nu ska jag ta en promenad med vovvarna i nysnön innan jag åker och arbetar.


Av Jenny - 22 november 2008 08:57

Denna bilden fick jag av min far imorse. Snö, massor av underbar snö. Men på FEL ställe. Vad gör vintern i Stockholm? Har inte vi som bor här i norrland förtur på snön? Det är väl därför vi bor här eller? Inte är för den "trevliga" befolkningens skull iallafall.

Vår snömängd är i dagsläget nästintill obefintlig och består mest av "frost i gräset snö" och en förbannat massa isfläckar. *väntar och väntar på snön*

Förlåt mig, ty jag haver syndat. Har denna morgon redan hunnit klämma i mig två lussebullar (premiär för i år) Visserligen köpta, men man kan (om man anstränger sig och med lite god vilja) ana saffranssmaken någonstans långt där inne, mums.

Nu väntar arbetet.



Av Jenny - 19 november 2008 19:12

Har äntligen tagit tag i saker och ting. Vilket innebär att jag investerat i nya glasögon.

Eftersom jag fullkomligen hatar att välja, bestämde jag mig omgående för ett par, utan att ta hem och prova. Bära eller brista alltså, mest troligt det  sist nämnda eftersom min sambos spontana kommentar var  "DU SER UT SOM EN KILLE" Det korta håret i kombination med brillorna, antar jag. Så, jaha, får väl pilla dit nån rosett i håret som jag blir lite flickigare då. Fast då är det väl transvestitvarning istället ;)

På arbetet har det varit en något turbulent dag. Brukar i och för sig ofta vara det när jag varit långledig.  Men idag har det droppat röd vätska från en postsäck (väldigt blod look alike) och jag har "slarvat" bort ett dyrbart paket. Suck, inget kul att vara Jenny idag.

Hoppas på bättre morgondag fast det ser redan dyster ut eftersom vi har möte 07,00 och jag som skulle vara och träna då, där sprack det. Morr!

Av Jenny - 17 november 2008 10:01

Jag är djupt imponerad av mig själv, om man får lov vara det? Jag har nämligen sytt klart mina nya julgardiner till köket, dessutom var jag ordentlig och noggrann oxå.

Jag har som tradition att dagarna innan första advent vänd upp och ner på hela huset, allt ska städas från golv till tak. Sedan åker tomtar, ljusstakar och stjärnor fram. Någonstans i villervallan brukar jag sy ihop gradiner också, med blixtens hastighet. Det är därför det blir nya varje år, de håller bara en säsong ;) haha

Men nu är det alltså redan gjort, prydligt och med nästan två veckors marginal, inte illa pinkat.

Lekte kock igår och fick för mig att göra en laxpaj, utan recept. Pluttade i rökt lax, spenat, tomater och en ägg-mjölkblandning med lite saffran i och så klart riven ost. Det blev inte gott  och jag ska sluta leka kock (förstår nu varför det finns utbildning) eller åtminstone ska jag försöka leta fram ett vettigt recept att följa.

Ha en bra dag...

Av Jenny - 14 november 2008 15:51

Bytte gymet imorse mot hundpromenad istället och det var minsan inget dåligt byte. Några minus grader och snön som vi fick härom dagen låg kvar på backen, underbart. Nu regnar det dessvärre, säg den lycka som varar =(

Jag, Lena, Emil och Kila har varit och lekt fotomodeller idag. Det skulle göras ett reportage i en av lokaltidningarna (NSD tror jag) om raketer och smällare inför nyår och naturligtvis skulle det tas bilder. Så nu får ni hålla utkik i blaskan och vill ni ha autografer får ni höra av er, de är gratis än så länge ;)

Ha en trevlig kväll...

Av Jenny - 8 november 2008 09:08

är det kvar innan jag ska åka och arbeta och jag har det gräsligt tråkigt. Känner för att terrorisera någon, typ genom att skicka ett totalt onödigt sms eller liknade. Men det gör man inte en lördags morgon kl 09,10 normala människor ligger och sover fortfarande eller avnjuter kanske en god frukost med sin älskade. En annan har ju liksom hunnit dricka både te och kaffe. Vilket innebär att det snart är dags för lunch ;) Allt detta för att man stigit upp 05,15 och varit och tränat =)

Hur som helst så är inte ens jyckarna är upplagda för några aktiviteter, utan ligger som två sälar i soffan och sover, uppiggande!

Ha en bra dag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards