Alla inlägg under oktober 2015

Av Jenny - 24 oktober 2015 22:00

Uj, det är länge sedan jag lämnade livstecken här. Har väl i vanlig ordning påbörjat 10 inlägg men inte färdigställt något. Det har hänt massor och inget. Fast sanningen är väl att jag jobbar tokmycket igen. Antar att jag behöver det och att det ger en slags trygghet. Samtidigt, vissa dagar orkar jag knappt lyfta armarna av trötthet. Men tänk att kunna säga att man älskar sitt jobb. Sa det senast igår och jag har en känsla av att hon inte trodde mig. Att kunna njuta av ledig helg samtidigt som man ser framemot måndag måste ju vara absolut optimalt. Lyckliga jag. Och nej, jag är inte ironisk.


Älskar verkligen den här hunden.


   Mitt bidrag till "blodmånen" Så går det när
man inte använder stativ. Ser mest ut som
en tarm.

 


Var till Öjebyn (djurkliniken) med Ruben i onsdags. I väntrummet kom det fram en man som frågade om han fick hälsa. - Ja på egen risk, svarade jag varpå mannen backade två steg.- Nej, alltså, han är inte aggressiv. Han är bara fruktansvärt glad. Mannen satte sig omedelbart på golvet och Ruben höll fullkomligen på att spricka av lycka. Mannens solglasögon flög all världens väg och han var liksom över hela honom. Bad en stilla bön att Ruben inte skulle "lyckopinka" ner honom.



  





 


Rubens  veterinär som först var rätt immun mot Rubencharmen har fallit sakta men säkert och hur kan man INTE göra det när hunden ligger på sidan, med svansen kroniskt piskande mot britsen och med ett kärleksfullt uttryck tittar drömskt på veterinären. Vad hon än gör med honom ska han ligga på sidan, med bullemagen mot henne och vifta på svansen.
Nya skrapprover togs och denna gång var han helt fri från Demodexen. Hurra! Ett "rent" skrapprov till krävs dock för att han ska kunna bli helt friskförklarad.
Vaccin mot allergin är beställt så nu ska han börja få sprutor.  På onsdag ska vi dit igen. Men då är det munsanering på schemat. Lär bli en dyr tilldragelse.




Min solbulle.  



Mr Dominant och högfärdig. I'm the boss  



   Mr NoEars.



   Ny ras! En dubbelnosad blåbulle.



Sedan till något mystiskt. Vittjade brevlådan i början av veckan och fann ett brev adresserat till Ruben -the dog. Öppnade kuvertet och ut föll en handduk med bullterriertryck. Jättefin. Ett litet brev var bifogat med en kort text. Men ingen avsändare! Jag har absolut ingen aning om vem som gett oss den fina handduken. Provade att slänga ut ett tack på facebook men ingen nappade. Men jag provar väl här också och säger jättestort tack till dig, om du råkar läsa det här.


   Den jättefina handduken



Ryggen är betydligt bättre och jag har så sakteliga ökat motionen igen. Har provat kortare löprundor i Nikkala med Ruben och det är helt ljuvligt. Idag blev det faktiskt 7.5 km och hunden var helt slut *hehee*



Finaste Jamie och Jinx.  



Jinx första möte med en leksak.



 



        Mitt älskade gäng!



   Ruben är redo för storm.



   

   

Ha det gott till nästa gång.



Ps Rubens halloween bilder är på ingång, bara så ni vet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards