Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Gegga och lite annat...

Av Jenny - 27 april 2014 08:30

Börja om från början, börja om på nytt. Jupp, så är det. Bara att skriva första raden på detta inlägg visade sig kräva många börja om från början, börja om på nytt.


 

Underlaget ute suger 110% Vissa bitar av vårt promenadstråk är rena rama lervällingen, känns nästan som att trampa omkring i lös chokladpudding. Ruben som får vara lös älskar att kuta omkring i sörjan och stänker ner både mig och Affe med gyttja när galopperar förbi likt en fullblodsarab. Igår efter promenaden blev det helrekond  för Rubens del, då tassbadet (mot svampen) kombinerades med schamponering. 
Geggan förtar verkligen promenadglädjen och på asfalten vill jag inte heller gå med Ruben riktigt än eftersom hans tasspricka just läkt ihop.


   Synnerligen svårt att få vettiga bilder utomhus
då han inte står still mer än en mikrosekund



   Mys på ny filt.


Ruben är en oturskorp och efter varje promenad (nästan) hittar man en ny blessyr någonstans på hans kropp. Imorse var inget undantag. Blod på baktassen, något hade rispat huden men inte så farligt djupt. Och alldeles nyss upptäckte jag att han tappat hår fläckvis på svansen f_n. Google, människans nya bästa vän talar om violkörtel, parasiter och annat päckel. Orkar inte...


   Hittade spår som vi efter en tids analyserande kom
framtill måste tillhöra en älg.


Jag ska bara och Åh nej, är två  uttryck som är ganska signifikativa för mig. Jag ska bara, för att jag har så svårt att släppa och lämna saker ogjorda och Åh nej, som är kopplad till min klantighet. Åh nej, det kom 68 av något jag beställt i stället för 6. Åh nej, där åkte jobbtelefonen i komprimatorn. Åh nej, någon råkade i fredags stänga in sig själv i förvaringsutrymmet för lastpallar och plastbackar. - Vill du komma ut? frågade en av brödleverantörerna vänligt genom den blockerade dörren som var min tänkta utväg. -Ja tack svarade jag både röd om öronen och om kinderna. En kollega kallar mig för virrhönan, förstår inte alls vad han syftar på.


   Ruben "gjorde stan" och besökte favoritaffären.



Nu har jag varit ledig i dagarna två och är nästan färdigladdad för en ny arbetsvecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards