Alla inlägg under juli 2016

Av Jenny - 30 juli 2016 21:15

Hej och hå, jag jobbar på. Fast i fredags tänkte jag kasta in handduken. Fick bland annat höra att jag har integritetsproblem. Jag vet inte ens vad det betyder. Googlade, vet fortfarande inte. Nå, det är bara att bita ihop i tre veckor till. Sedan är jag tillbaka i min brödbubbla.
Trist bara att få sådan kritik när man verkligen, varje dag, försöker göra sitt absolut bästa för hela butiken. Jag lägger ner min själ i det här uppdraget. Men uppenbarligen är det inte tillräckligt. Självförtroendet fick sig en rejäl knäck och jag blev uppriktigt ledsen.
Man är rätt ensam "när det blåser" var det någon som sa och jag kan inte annat än hålla med. Funkar dock inte för verksamheten att stryka folk medhårs för att bli omtyckt. Tufft för en individ (jag) som avskyr konflikter.


   20 grader i skuggen kvittar.


 

Jag gör inte så mycket mer än jobbar, äter och sover. Försöker verkligen prioritera just det där med sömn. 8 veckor med full fokus på jobbet, allt annat är satt på paus, mer eller mindre. Jag kommer dock att (försöka) ändra på lite saker de återstående veckorna. Ska försöka hålla lite bättre på mina arbetstider och därmed kanske kunna lägga lite tid på att komma igång med löpningen igen. Efter 12 timmar på jobbet är man inte heltänd på att ge sig ut på en löptur med överexalterade huskysar *haha* Kände efter fredagens händelse att det inte är värt det. Men det är på pappret. I verkligen har jag svårt att släppa och lämna oavsett.


   Hallå! Uppmärksamhet, tack!



   Claudia Schiffer släng dig i väggen, Ruben poserar bättre än dig *hahaa*



Jag var nere på brödavdelningen igår, mina egna domäner, där jag hör hemma. Det är sådan avkoppling att få komma ner dit, märka upp lite bröd, fronta mazariner och knäckebröd. Träffa de individerna som alltid får mg att le. Härom dagen släppte till och med huvudvärken när jag var där. Och igår, för en stund, var allt, precis allt, som vanligt igen. Herregud vad jag har saknat det. Det är ovärdeligt.



  

 Var på taket i torsdags. En av kyldiskarna började larma
och återställningsknappen sitter just upp på taket. Det är
högt!


  Jamie tassbadar 


  Jinx


Jamie  



   Lekplats



Idag har jag varit ledig. Åh vilken underbar dag. Tog en lååång sovmorgon och gick på bullepromenad före frukost. Klippte gräs och tog med huskysarna på en 5 km joggingtur. Hade siktat på 7 km men var tvungen att ge upp. Surt! Å andra sidan är jag grymt otränad. Något jag ska försöka ändra på nu. Var till skogen för att kolla bär och svampstatusen. Där sprack den underbara dagen. Något prasslade i riset alldeles nära min fot och där låg den största orm jag någonsin sett (i Sverige) Reaktionen var allt annat än önskvärd. Tårarna sprutade och jag hyperventilerade. Fan vad jag hatar ormar. Fobin är inte lindrig. Jag pressade min lilla hink mot bröstet allt vad jag orkade och försökte få kontroll över situationen. Jag ryser fortfarande.

Efter jag samlat ihop mig kunde jag i alla fall  fortsätta njuta av dagen. Satt ute några timmar på min fina altan och njöt av eftermiddagssolen. Grillade lite korv  och vårrullar till middag. Omaka kombination, jag vet :) men jättegott.


 

Rubens allergi är allt annat än bra. Kan väl erkänna att jag slarvat lite med städningen sista tiden. Ska bättra mig och se om det hjälper.


Tjing

Av Jenny - 17 juli 2016 18:15

Nu har jag avverkat min tredje vecka som kolonialansvarig och det här är faktiskt första veckan som jag inte har jag inte gråtit en endaste gång *hahaaa* Riktigt så illa som det låter, är det inte. Men det är ett tufft jobb, främst för att jag är ovan i rollen att styra folk. Dessutom har jag ett alltför stort kontrollbehov och lider av en prestationsångest i höjd med Mount Everest.


   Älskade lilla bullen.



   Ruben fick vara kontorsråtta i torsdags,
när det var dags för åska igen.


Dagarna går hysteriskt fort. Innan jag kliver in genom dörrarna på morgonen har jag planerat dagen.  Hinner jag med två av de tänkta sakerna, är jag fullskaligt överlycklig. - Gå dit, gör så, bla, bla, bla. Jag stupar i säng direkt efter middagen.
Jag fattar fortfarande inte att de bad mig göra detta. Att de vågade ge mig förtroendet... Hade jag inte gjort Thailandsresan, den på egenhand, hade jag aldrig tacka ja till uppdraget. Resan gav väl någon slags stärkt självkänsla hos mig antar jag. Dock har jag 5 veckor kvar och hinner med andra ord ännu ställa till med massor.



   Bullen slappar



   Man ska vara noga med att fånga ljusglimtarna
i livet, det vet jag och bullen.


   Här är en slags ljusglimt. Solvarma jordgubbar från egna
landet i vaniljyoughurt.


   Här är en annan. Lyckos mig som fått tag
på "äkta" vårrullar.
Thailändska Ann på jobbet har
gjort dessa utsökta rullar.


Med risk för att låta dramatisk men två gånger detta år har jag önskat mig själv död. Första gången var i Thailand, när jag var som sämst och hela tarmpaketet var på väg upp genom halsen. Gång nummer två var igår. Jag tror aldrig i hela mitt liv jag haft sådan huvudvärk som jag hade igår morse. Jag var sjöblöt i svett av smärta och trodde jag skulle behöva åka in akut. Dubbeldos migränmedicin, några vanliga värktabletter, is och mera sömn var räddningen. Men jag har fortfarande känslan av att någon slagit en planka i bakhuvudet på mig. Det otäcka är att värken kom tillbaka ganska markant när jag skakade Rubens fårskinn.


   Idag grillade jag och bullen burgare till lunch och
visst slank det ner en liten vårrulle oxå.



   Mygghatten var inte jättepoppis.



   Varje start på dagen kräver en stor balja kaffe.



   Bästa sättet att låta bli frestelser är att inte
titta på dem.


Har inte vågat göra desto mer i helgen mer än att "lalla" med hundarna. Jag har gått långa promenader med bullen och idag var vi och badade. Kallt, uppfriskande och fem miljoner knott! Idag simmade jag omkring en stund.
Jag släppte lös huskysarna i skogen igår och Jamie stack i vanlig ordning. Jag har ju köpt en gps-pejl till henne. Vad bra det vore om jag visste var jag hade lagt den. Den är spårlöst försvunnen. Nå, efter någon timme var hon less och behagade komma. Jag och Jinx plockade lite hjortron under tiden.  


   Jamie innan flykten



   Lördagens skörd.



   Jamie & Jinx och ett gammalt älghorn.




   -Yo man what's up


  Tjingeling  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards