Direktlänk till inlägg 17 juli 2016

Ljusglimtar.

Av Jenny - 17 juli 2016 18:15

Nu har jag avverkat min tredje vecka som kolonialansvarig och det här är faktiskt första veckan som jag inte har jag inte gråtit en endaste gång *hahaaa* Riktigt så illa som det låter, är det inte. Men det är ett tufft jobb, främst för att jag är ovan i rollen att styra folk. Dessutom har jag ett alltför stort kontrollbehov och lider av en prestationsångest i höjd med Mount Everest.


   Älskade lilla bullen.



   Ruben fick vara kontorsråtta i torsdags,
när det var dags för åska igen.


Dagarna går hysteriskt fort. Innan jag kliver in genom dörrarna på morgonen har jag planerat dagen.  Hinner jag med två av de tänkta sakerna, är jag fullskaligt överlycklig. - Gå dit, gör så, bla, bla, bla. Jag stupar i säng direkt efter middagen.
Jag fattar fortfarande inte att de bad mig göra detta. Att de vågade ge mig förtroendet... Hade jag inte gjort Thailandsresan, den på egenhand, hade jag aldrig tacka ja till uppdraget. Resan gav väl någon slags stärkt självkänsla hos mig antar jag. Dock har jag 5 veckor kvar och hinner med andra ord ännu ställa till med massor.



   Bullen slappar



   Man ska vara noga med att fånga ljusglimtarna
i livet, det vet jag och bullen.


   Här är en slags ljusglimt. Solvarma jordgubbar från egna
landet i vaniljyoughurt.


   Här är en annan. Lyckos mig som fått tag
på "äkta" vårrullar.
Thailändska Ann på jobbet har
gjort dessa utsökta rullar.


Med risk för att låta dramatisk men två gånger detta år har jag önskat mig själv död. Första gången var i Thailand, när jag var som sämst och hela tarmpaketet var på väg upp genom halsen. Gång nummer två var igår. Jag tror aldrig i hela mitt liv jag haft sådan huvudvärk som jag hade igår morse. Jag var sjöblöt i svett av smärta och trodde jag skulle behöva åka in akut. Dubbeldos migränmedicin, några vanliga värktabletter, is och mera sömn var räddningen. Men jag har fortfarande känslan av att någon slagit en planka i bakhuvudet på mig. Det otäcka är att värken kom tillbaka ganska markant när jag skakade Rubens fårskinn.


   Idag grillade jag och bullen burgare till lunch och
visst slank det ner en liten vårrulle oxå.



   Mygghatten var inte jättepoppis.



   Varje start på dagen kräver en stor balja kaffe.



   Bästa sättet att låta bli frestelser är att inte
titta på dem.


Har inte vågat göra desto mer i helgen mer än att "lalla" med hundarna. Jag har gått långa promenader med bullen och idag var vi och badade. Kallt, uppfriskande och fem miljoner knott! Idag simmade jag omkring en stund.
Jag släppte lös huskysarna i skogen igår och Jamie stack i vanlig ordning. Jag har ju köpt en gps-pejl till henne. Vad bra det vore om jag visste var jag hade lagt den. Den är spårlöst försvunnen. Nå, efter någon timme var hon less och behagade komma. Jag och Jinx plockade lite hjortron under tiden.  


   Jamie innan flykten



   Lördagens skörd.



   Jamie & Jinx och ett gammalt älghorn.




   -Yo man what's up


  Tjingeling  

 
 
visit site

visit site

22 juli 2016 20:58

They all look cute and happy. I guess, you are doing really well with them.

http://dissertationwriting.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards