Alla inlägg under februari 2012

Av Jenny - 24 februari 2012 09:45

Blev resultatet på morgonens promenad med Affe.


Hade egentligen inte tänkt gå överhuvudtaget eftersom det kändes så kylslaget med de 21 minus graderna. Men frisk luft innan dagens maratonpass på Ica skadar ju inte så jag klädde på Affe hans stjärnpyjamas, byltade på mig själv och gick ut. Det ångrar jag inte en sekund.


Fyra älgar hoppade plötsligt upp på skogsvägen, ett tjugotal meter framför oss. Tack, tack, tack och lov hade jag inte honom lös. 

Gräsligt spännande med älgar tyckte Affe som genast tog upp förföljandet, så långt flexikopplet räckte. Väldigt ivrig och intresserad blev han men inte fullt så hysterisk som han blivit vid tidigare älgmöten. Kanske det börjar mogna lite, där inne i lilla terrierknoppen. Hoppas.

Lite längre fram hittade vi en massa fjädrar (sönderslagen dunkudde look alike)  vilka någon naturligtvis skulle provsmaka. *Yummie* Massor med värdefulla upplevelser för en liten terrierpojke som nu sussar sött i sin korg.


Snart är det arbete som gäller, hela långa dagen och kvällen. Gårdagens arbetspass gick inte jättebra. Det skrämmer mig fruktansvärt att inte veta i förväg hur vissa incidenter påverkar mig. Tycker man borde ha koll på läget efter snart 38 års ständig närvaro med sig själv. Men icke det. Nå, man lär så länge man lever och efter några djupa andetag, lite tårar och bra backup var jag åter på banan igen. Ont krut förgås icke så lätt :-)


Ha en trevlig helg och ta hand om er

Av Jenny - 21 februari 2012 13:45

Jepp, Skalman (thats me) återvänder sakta men säkert. Och det var mycket länge sedan jag var in här och lämnade livstecken. Sanningen att säga så är det länge sedan jag varit aktiv "på nätet" eller någon annanstans överhuvudtaget. Energi och motivation har varit som bortblåsta, jag har knappt orkat slå i gång burken, än mindre blogga eller surfa runt. I dagens inlägg får ni hålla tillgodo med bilder eftersom det är ungefär max kapaciteten i min hjärna än så länge.


Fanny tycks undra vad han sysslar med.  


Jag har jobbat lite mindre än vanligt de gångna veckorna. Det höll nämligen på att bli katastrofala följder innan jag insåg att det bara var min kropp som befann sig på Ica, huvudet var någon helt annanstans. Det funkade helt enkelt inte. Ett stort fång med rosor till mina kollegor på jobbet som ställt upp stortartat och på oväntat sätt. Plötsligt fann jag stöd och tröst där jag minst anade det.


Affe lägger nosen i blöt.  


Kallt som s---n har det varit under den här perioden. Så jag och hundarna har tillbringat en stor del av tiden uppkrupna i soffan, med en värmande eld i kaminen och en mugg te i handen.


Kallare an kallt.

 

Två som gillar att "hänga" framför kaminen  

  

Nu har det blivit mildare igen och tur är väl det för hur mysigt Affe än tyckte det är i soffan, blir han lite rastlös utan sina motionsrundor.


Fanny med älskad leksak.

  

 

Som Affe såklart snodde. 


Fanny gör en flygande attack  


Och vips är det ombytta roller. Hon ser ju SÅ hotfull ut.


Nananaanaaa, du kan inte ta den...     


Dragkamp.  


I och med den mildare temperaturen har det kommit snö, massor av snö, usch och fy och blä.

Jag och Affe trotsade vädrets makter och begav oss i söndags ut på promenad i snömassorna. Stackars Affe-fisen höll på att drunkna i snön. På vissa ställen hade jag snö i knähöjd och gissa hur svårt det var för Piraff att ta sig fram. Fast smart som han är låter han ju matte trampa upp ett spår. Ett litet pyttekort videoklipp på detta finner du här nedan.



 

Igår fick jag iallafall en påminnelse varför jag fortfarande bor kvar här i norr. Klarblå himmel, strålande sol, gnistrande snö och ca 6 minusgrader. Helt underbart och per automatik väcks begäret av grillad korv och varmchoklad.




Kom igen då, slöhög!        


Nu ska jag klä på mig och gå ut med mina små lyckostenar, Fanny och Affe. Frisk luft, sömn och framför allt blöta hundnosar är så underskattat inom den medicinska världen. Resten av det som återstår av den här dagen ska jag nog försöka uppdatera mig om vad som hänt i min omgivning både på nätet och in real life.


Avslutningsvis vill jag tacka för alla fina kommentarer ni lämnat, de värmer   


Mot nya äventyr.  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards