Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

4 älgar och en FD fågel

Av Jenny - 24 februari 2012 09:45

Blev resultatet på morgonens promenad med Affe.


Hade egentligen inte tänkt gå överhuvudtaget eftersom det kändes så kylslaget med de 21 minus graderna. Men frisk luft innan dagens maratonpass på Ica skadar ju inte så jag klädde på Affe hans stjärnpyjamas, byltade på mig själv och gick ut. Det ångrar jag inte en sekund.


Fyra älgar hoppade plötsligt upp på skogsvägen, ett tjugotal meter framför oss. Tack, tack, tack och lov hade jag inte honom lös. 

Gräsligt spännande med älgar tyckte Affe som genast tog upp förföljandet, så långt flexikopplet räckte. Väldigt ivrig och intresserad blev han men inte fullt så hysterisk som han blivit vid tidigare älgmöten. Kanske det börjar mogna lite, där inne i lilla terrierknoppen. Hoppas.

Lite längre fram hittade vi en massa fjädrar (sönderslagen dunkudde look alike)  vilka någon naturligtvis skulle provsmaka. *Yummie* Massor med värdefulla upplevelser för en liten terrierpojke som nu sussar sött i sin korg.


Snart är det arbete som gäller, hela långa dagen och kvällen. Gårdagens arbetspass gick inte jättebra. Det skrämmer mig fruktansvärt att inte veta i förväg hur vissa incidenter påverkar mig. Tycker man borde ha koll på läget efter snart 38 års ständig närvaro med sig själv. Men icke det. Nå, man lär så länge man lever och efter några djupa andetag, lite tårar och bra backup var jag åter på banan igen. Ont krut förgås icke så lätt :-)


Ha en trevlig helg och ta hand om er

 
 
Ingen bild

Majsan

24 februari 2012 23:47

Kramar till dig, finns här för dig <3

 
Malin

Malin

26 februari 2012 19:35

Till människor som dig & mig.., såna som inte förgås så lätt

Ett steg i taget, den ena foten efter den andra,
man kan INTE bara köra på i ett-hundra-nittio knyck..!

Mysigt för Affen med pyjamas-promenad, mina e i pyjamas
på dagens blogg ;)

Kramar från låååångt nere i syd till er!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

29 februari 2012 14:21

Och tro mig, ibland ska man inte ens sätta ena foten före den andra - ibland SKA man faktiskt sätta sig och vila och LÅTA sig vara trött och slut!!! (Min devis har alltid varit att man kan alltid ta ett steg till, orkar alltid lite till... men jag vart överbevisad och är numera lite tröttare och lite klokare... så vila du INNAN - alla kanske inte BEHÖVER bli tröttare för att bli klokare? ;))
Är så GLAD att "ont krut" (låter HEEEELT fel, finns det nåt som heter GOTT KRUT så är det du!!!!) inte förgås så lätt! =)

 
Ingen bild

Jenny

4 mars 2012 20:12

Åh Lena, du är bara för snäll och go, GOTT KRUT =) haha, det var något nytt.
Jag har just insett att man stångar i sig blodig per automatik, bara för att man är van att göra det och det brukar ju gå. Men nä, nu har jag faktiskt backat några steg, varvat ner (eller rättare sagt försöker) Fast tuffast är nästan kraven från omgivningen som är van att man fixar och ställer upp osv.
Stor kram till dig, du är saknad här, ska du veta :)

 
Ingen bild

Lena

13 mars 2012 18:13

Voi voi, saknar er också! Och saknar hela Nikkala och Happis! Att man skulle flytta norrut... :/ Men SÅ illa är det inte faktiskt, jag trivs alldeles BRA här, men det är inte hemma och mänskorna är trevliga men de är inte mina "gamla" vänner. Och det kan de ju inte rå för.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards