Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Jenny - 1 maj 2016 20:30

Jag borde ligga i sängen redan. Vi har inventering imorgon med start kl 5 för ansvariga, något senare för övriga. Men min chef uttryckte sig lite fint att han tänkte vara på plats vid 04,25 vilket betyder att jag också är det. Stunden innan hönshuset vaknar är guldvärd. Man hinner klunka i sig en mugg kaffe och känna livsandarna vakna. Resten av dagen kommer jag få höra folk beklaga sig över att de fått stiga upp SÅ tidigt (en jävla gång) och fått komma in på ledig dag osv. Gnäll, gnäll, gnäll.


   Ruben älskar alla dagar men fredagar är så klart speciella.


 


Jag är förövrigt tillbaka på riktigt nu och kör verkligen på i 110% Jag älskar det.

Kom hem i hyfsad tid idag. Mest för att jag hade sån otrolig värk i axeln och huvudet. Tack för uppfinningen av värktabletter. Premiärgrillade för säsongen på gasolgrillen och åt ute på altanen, också premiär för i år. Helt underbart. Slumrade en stund i solstolen och vaknade som en ny människa.


Valborg igår vilket passerade rätt obemärkt. Konstaterade bara att jag bott 19 år i huset. De två sista åren på egenhand. Vart tar åren vägen egentligen.



   Ruben har tagit körkort.


 


Munnen mår betydligt bättre nu men det är fortfarande ont. Vill aldrig operera ut en visdomstand igen. Var en sväng till min lokala tandläkare som berättade att kirurgen karvat  käkbenet, därav en del av smärtan, som med tiden lyckligtvis kommer att avta. Fick en bedövande munsköljningsdryck som gjorde bland annat att tungan tappade känseln. Obehagligt.


   Banantema.


Nä, nu hopp i säng.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards