Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Vad är det för fel på folk egentligen....

Av Jenny - 3 juli 2013 09:45

Okej så här är det. Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att ta en till hund.
Jag har inte skyhöga krav eftersom jag inte planerar för avel eller utställningar. En spår och motionskompis är vad jag är ute efter, behov som Affe, på grund av sina skador, inte riktigt kan tillgodose. Det behöver inte ens nödvändigtvis vara en valp.
Här uppe i norr är utbudet inte så stort och man "tvingas" tyvärr ta till Blocket.se och liknande.


   Affe blickar ut över domänerna.


Men herre jösses vad många idioter det finns. Det skulle spara så ofantligt mycket av min värdefulla, dyrbara tid om de kunde skriva in fakta redan i annonsen.
Skriv för f_n att tiken saknar stamtavla och "lilla" hunden väger 20 kg och dessutom är "räddad" från ett annat land. Men nej. Istället förskönar och fabulerar man så till den milda grad.


Och det är helt otroligt hur många hundägare som utvecklar allergi och får förändrad jobbsituation när hunden blir si så där 8 månader.


Kan även konstatera att fraser som: "säljes med sorg i hjärtat" "Detta är ABSOLUT ingen problemhund" "Han/hon funkar jättebra med andra hundar men säljes gärna till äldre par utan hund" används relativt flitigt.


Numera när jag mejlar på någon intressant individ skriver jag konsekvent att jag inte är intresserad av någon "problemhund" och jag är tacksam för ärlighet. Det är inte många svar jag får tillbaka.


Frågeställning 1. Om tiken är 100% renrasig jack russell, varför är hon då inte registrerad och hur kan man begära 8000:- för oreggade valpar, det är för mig en gåta.


Frågeställning 2. Och varför i hela friden är det så många som parar en slag ulltuss (typ bichon frisé) med annan slags ulltuss (typ shih tzu) varför?? Det finns en uppsjö med denna typ av meningslösa kombination. *kräks*


   Men kärring, säg varsågod då, nu,nu NU!


   Lavendeln blommar fint, älskar lavendel..


Jag har ju ingen panik, så jag använder, för ovanlighetens skull, mitt sunda förnuft och letar vidare.
Har redan avböjt en valp, som jag faktiskt var inställd på att ta. Hade nästan börjat fundera på namn och söka semester, då det uppdagades att han var lågställd. *urk* Vill inte ha en limpa med korta, tjocka pygméstumpar till ben.
Förlåt om du råkar ha en lågställd JRT men i mina ögon är de inte fina alls. Antagligen för att jag hittills bara haft högställda, smäckra individer, förutom lilla fröken Fanny då som visserligen var lite lägre men fortfarande inte kort och satt i kroppen och inte med pygméer ben.


Jag och fisen letar vidare efter vår nya kompis.


  
Fast fisen är ju förstås inte så aktiv i
sitt letande :)


   Nu borde det vara dags för en löptur, innan avfärd till jobbet.
Men åhhh, vad jobbigt och jag som hade migrän igår (igen).
Kanske har jag har skäl nog att låta bli....


 
Har investerat i en billig men faktiskt helt ok surfplatta.


 
Så nu kan jag höja mitt candy crush beroende en nivå till.


Trevlig onsdag

  

 
 
Ingen bild

melitta

3 juli 2013 13:41

Hej hopp!
Ja det kan ju vara värt sitt letande innan man hittar rätt:) kan ju med fördel oxå vara värt det.. MEN så roligt med en till vovve:) jag hoppas det blir en valp;) Gosa vill vi ju.. hehehe!

HA det gött:)

Kramen

 
Ingen bild

Jenny

6 juli 2013 20:01

Halloj. Det är ju som mysigt med valpen-palpen och jag tänkte att jag skulle försöka omvända lilla H :) Men än har jag inte hittat något lämpligt men jag har ju ingen panik.
Kram

 
Krokii

Krokii

9 juli 2013 22:51

Tänk vad många som skaffar hund utan att tänka efter.. Blir alldeles ledsen av sånt :( Hoppas du hittar den vovve du söker.

Lycka till!!

http://krokii.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards