Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Idag har vi badat...

Av Jenny - 24 juli 2013 21:00

Nu har det blivit sommar igen och grattis till semestergäng nummer två på Ica som därmed drog vinstlotten i år.
Värme kräver bad och efter dagens arbete packade jag in Affe i bilen och drog iväg på kvällsdopp. Jag badade också, kanske jag skulle tillägga.


   Kökstjänst igår resulterade i 3 sorters matbröd.


   Och hemmagjorda dammsugare.


 
Inte helt lätta att göra och de blev inte perfekta.
Hoppas de är goda, försökskaninen är inte hemma
och kan lämna omdöme.


Det har varit en helt ljuvlig kväll och trots att det var vindstilla fanns det inte tillstymmelse till "ohyra" i luften. Äntligen kunde jag och Affe sitta ute på bron och mysa.


Min tokiga lilla terrier som är mer fisk i vattnet än hund. 


   Om det inte stänker så badar man inte på riktigt.


   Om man inte pinkar en full hink efter badet, så har man INTE
badat!


   Mot apporten...


   Har den!!


        

     

  
   
  
   
  
  
Skutt, skutt ut i vattnet.

  
Jag är så glad över den här bilden.
Detta är ren och skär lycka för min Affe

och det tycker jag att bilden på pricken visar.


Go kväll..  

 
 
Ewa

Ewa

24 juli 2013 21:26

Åh, vad han e fin, Affefisen!

JAG är impad av dina dammsugare. De ser proffsiga ut!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Krokii

Krokii

24 juli 2013 21:35

Förstår att du är nöjd med den där sista bilden på Affe!!! Man riktigt kan se hur det spritter i kroppen på honom :)

http://krokii.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sari

26 juli 2013 08:11

Om inte försökskaninen anlänt kan jag gärna vikariera :-)
Tror du Affe skulle kunna lära mina hundar simma, hi hi. Härliga bilder.
Härligt med lite värme :-D

 
Ingen bild

melitta

27 juli 2013 10:38

Hejsan! Härliga bilder som vanligt:) Mycket gott har du bakat!
Jag tror nog mig veta vad som komma skall till er;) hihi....
Små fåglarna har.... Ja! du vet..

Ha det så bra:) Och trevlig helg....

Själv jobbar jag....

Kram

 
Ingen bild

Pirjo

28 juli 2013 19:52

Du är så duktig, brödet ser jättegott ut och dammsugarna ser perfekta ut. Fina bilder på Affe, kul att se sån badglädje. Ingen av våra hundar gillar att bada. Trassel är den som går i längst men när vattnet når magen är det stopp :)Härliga semesterväder!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards