Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Myrsloken har börjat i skolan.

Av Jenny - 4 mars 2014 19:00

Tillbaks idag igen, vilken skräll!!


Tänk att tårar ännu kan falla fast det gått fyra år sedan min Emil blev en änglahund. Läste tidigare års inlägg för just den här dagen och plötsligt blev det ett öppet sår i hjärtat igen. Bär fortfarande berlocken runt min hals där det står Min Emil. Om bara någon dag är det 1 år sedan min lilla skrutta Fanny fick göra Emil sällskap i hundhimlen.
Ett hundliv är alltför kort, så det är bäst vi ser till att fylla det med så många lyckliga stunder som möjligt.


    En underbar bild av Emil som min förtrogna spårkompanjon Sari tagit.

    

Igår var en lycklig stund då jag och Ruben gjorde vårt första gemensamma besök på brukshundsklubben. Han skötte sig långt över förväntan och jag är djupt imponerad. Hade naturligtvis inga som helst krav på honom eftersom det var första besöket. Men vi kunde ändå köra lite kontaktövningar och med korv som belöning gick det riktigt bra. Hopp finns att det kan bli hund även av denna myrslok.

   I träningshallen.


Nedkomsten av Lottas  barn (puppisar) är beräknad till helgen. Då var det dags att dra på sig valpmorskehandskarna igen då. Exalterad??? Milt......................

 
 
Malin

Malin

7 mars 2014 07:51

Åh Jenny!!! Du är HÄR!!! *saknat*

Ja, ett hundliv är alldeles för kort, härom dagen var det 9 år sedan min ♥ Lukas lämnade mig. "Hälsade på" honom senast igår, där han ligger begravd överst på kullen med utsikt över sin damm. Som tur är lever minnena kvar för alltid ♥

Duktiga Ruben som börjat skolan - vad roligt för er! Jättekul att du trivs så bra med dina nya arbetsuppgifter, men FÖR BÖVELEN var rädd om dig!

Ah, valpdax igen - vilken bokstav ska vi klura på denna gången? "G" va?

Alltså.. Gissa bajset - jag hoppas inte det var någon av hundarnas..

KRAMAR från oss

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards