Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Inte en dag över 30!!!

Av Jenny - 19 maj 2012 19:45

*Haha* jag ler fortfarande efter en händelse på jobbet i torsdags. Diskuterade nikotintuggummi med en kund och nämnde i förbi farten att jag aldrig börjat med nikotin, i någon form men att det visserligen inte var försent än. Kunden, en herre, kanske 55+ lät meddela att han slutat redan 1980 och rundar av med kommentaren - Fast då var väl du inte ens född. Jag dör, *haha* Var tvungen att fråga - Vad sa du? för att riktigt förstå innebörden av det han just sagt. Jo då jag hade uppfattat det riktigt och var naturligtvis tvungen att släppa bomben att mitt  födelseår var/är 1974. - Oj, då är du ju till och med äldre än min dotter. Jag tackade honom innerligt och lät meddela att han definitivt gjort min kväll, för sjutton, han har gjort hela min månad, kanske resten av året. Snacka om att se ung ut för sin ålder. Om nu sambo bara skulle inse vilket "lammkött" han delar hus med   


   Sleeping beauty?


Man blir väl trött på alla arbeten men jag funderar allvarligt på min fortsatta arbetskarriär. Jag är så innerligt less på Ica just nu och känner mig inte serviceminded för 5 korvöre dessutom krånglar min axel och nacke, vilket förpestar allt. Jag är en usel pokerspelare eftersom mitt ansikte är som en öppen bok. Börjar bli lite bekymrad att jag är lika lättläst på Ica. Besvärliga kunder får mig att tänka stygga tankar och så länge det stannar vid tankar är det väl ok. Men tänk om det syns? Hade en kund som frågade om jag var less på honom (vilket jag var, KOPIÖST) och det får ju en att fundera. Fast majoriteten klientelet är faktiskt ganska trevliga, i vanlig ordning är det rötäggen som sätter sina spår.  27 år till på Ica, pust. Knappast! Vad gör man istället då? Det är frågan.....


Efter dagens arbetspass har jag och medhjälpar-Affe grillat i min nya rosa "fjoll" grill. Gillar ju inte riktigt det där med eld nu för tiden, av förklarliga skäl. Men ska man till att grilla och liksom i mitt fall, vägrar lägga korvarna på en elgrill så vill det sig till att det brinner en brasa av något slag. Apropå det där med elgrill så hävdar jag att man lika gärna i så fall kan lägga korvarna på elementet och dra upp värmen. Shit, shit the same. Hur som helst blev korvarna ytterst delikata.


   Nä, jag tänker inte sno korvarna, jag är inte sån.

 

  Fast om jag smyyyger kanske hon inte märker..

 

Ha det gott allihopa. Själv ska jag gå och fira mina sex rätt på V75 som gav mig hela 24 :-


Go kväll!

 
 
Ingen bild

Majsan

20 maj 2012 00:33

Hejsan!
Alltid lika underbart när någon tror att
man är betydligt yngre än vad är :)
Hoppas du påminner Peter om att det.
Har idag kommit på att shit jag är en
två barns mor, det låter ju gammalt!
Eller hur?
Men det bästa jag gjort <3
kramar till dig vännen <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards