Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Jenny - 19 maj 2012 19:45

*Haha* jag ler fortfarande efter en händelse på jobbet i torsdags. Diskuterade nikotintuggummi med en kund och nämnde i förbi farten att jag aldrig börjat med nikotin, i någon form men att det visserligen inte var försent än. Kunden, en herre, kanske 55+ lät meddela att han slutat redan 1980 och rundar av med kommentaren - Fast då var väl du inte ens född. Jag dör, *haha* Var tvungen att fråga - Vad sa du? för att riktigt förstå innebörden av det han just sagt. Jo då jag hade uppfattat det riktigt och var naturligtvis tvungen att släppa bomben att mitt  födelseår var/är 1974. - Oj, då är du ju till och med äldre än min dotter. Jag tackade honom innerligt och lät meddela att han definitivt gjort min kväll, för sjutton, han har gjort hela min månad, kanske resten av året. Snacka om att se ung ut för sin ålder. Om nu sambo bara skulle inse vilket "lammkött" han delar hus med   


   Sleeping beauty?


Man blir väl trött på alla arbeten men jag funderar allvarligt på min fortsatta arbetskarriär. Jag är så innerligt less på Ica just nu och känner mig inte serviceminded för 5 korvöre dessutom krånglar min axel och nacke, vilket förpestar allt. Jag är en usel pokerspelare eftersom mitt ansikte är som en öppen bok. Börjar bli lite bekymrad att jag är lika lättläst på Ica. Besvärliga kunder får mig att tänka stygga tankar och så länge det stannar vid tankar är det väl ok. Men tänk om det syns? Hade en kund som frågade om jag var less på honom (vilket jag var, KOPIÖST) och det får ju en att fundera. Fast majoriteten klientelet är faktiskt ganska trevliga, i vanlig ordning är det rötäggen som sätter sina spår.  27 år till på Ica, pust. Knappast! Vad gör man istället då? Det är frågan.....


Efter dagens arbetspass har jag och medhjälpar-Affe grillat i min nya rosa "fjoll" grill. Gillar ju inte riktigt det där med eld nu för tiden, av förklarliga skäl. Men ska man till att grilla och liksom i mitt fall, vägrar lägga korvarna på en elgrill så vill det sig till att det brinner en brasa av något slag. Apropå det där med elgrill så hävdar jag att man lika gärna i så fall kan lägga korvarna på elementet och dra upp värmen. Shit, shit the same. Hur som helst blev korvarna ytterst delikata.


   Nä, jag tänker inte sno korvarna, jag är inte sån.

 

  Fast om jag smyyyger kanske hon inte märker..

 

Ha det gott allihopa. Själv ska jag gå och fira mina sex rätt på V75 som gav mig hela 24 :-


Go kväll!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards