Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Jenny - 25 maj 2012 09:45

Vad som skulle bli en lugn, skön myskväll med terrisarna blev plötsligt något helt annat då svärfar ringde och lät meddela att jämten Storm gjort sig illa någonstans på bakbenet och att det blödde. Med sårtvätt och jodopax i högsta hugg begav jag omgående dit. Jupp, nog hade han gjort sig illa alltid. Det var en rejäl reva som sträckte sig ungefär 4 cm och var väl en halv centimeter djup. Såg faktiskt inget vidare ut, bara att ringa jourvet med andra ord. Hej och hå, hopp i bilen och rulla iväg till Kalix för att lappa ihop eländet.


   Före rakning.


   Efter rakning.


Orsaken till skadan är oviss (än så länge) men antagligen måste han ha fastnat på något i kojan. Kojan som han förövrigt bebott i 6 år nu. Förutom revan har huden slitits lös och skapat en djup sårficka. Eftersom hon inte la in något sårdränage gäller det att hålla koll och tömma "fickan" på eventuell sårvätska.

Innan vi var klara och hemma hade klockan hunnit slå tolv. Undrar just när jag varit jag varit uppe så sent sist. Tog därmed en välförtjänt sovmorgon idag, ända till klockan 6 *fniss*


   Hotfull himmel imorse, vi hann just hem innan störtskuren

 

 


Nu är det dags för fredags myyyyys men först ska jag åka till jobbet och bråka. Jag blir så för*****b**ad. Nu har dom idioterna åter igen betalat ut de 5 semesterdagarna som  jag skulle spara. Vilket  är precis samma fel som de gjorde förra året trots att jag UTTRYCKLIGEN sagt till om detta. Nu tar det hus i helvete och jag är arg på riktigt. 


Mitt försvunna körkort kan vara på väg att dyka upp. Har ringt Transportstyrelsen nyss och väntar på vidare besked. Den 7 maj var det tydligen klart. Så då måste de ju iallafall ha godkänt mitt psykopatfoto.


Tjing

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards