Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Jenny - 5 maj 2012 18:45

Wihoo jag och Affe tog oss till brukshundklubbens träning (äntligen utomhus) i onsdags. Mina förväntningar var inte höga även om jag generellt alltid ställer en aningen för höga krav. Jag vill gärna ha omedelbara resultat.

Men nog har det gått framåt. Jag minns tydligt förra året och inledningsskedet på klubbträningen. Affe var som en mycket liten båt på ett väldigt stort och stormande hav. Det var kaos.

Nu gick det sisådär, fyra tassar i backen och lugn gång belönades. Efter 30 minuter var både mina och Affes nerver förbrukade.

Börjar en lydnadskurs på måndag som jag är lite sugen att hoppa på. Sambo ska närvara med ena jämten och han har redan uttalat sig om att han inte vill kännas vid mig och Affen. Förstår inte varför *hehe*


  Ska vi inte börja spåra nu matte? Undrar Affe som snott en spårsnitsel.


Annars så har plötsligt min klumpiga, klantiga vardag kommit i kapp mig. Det har varit förvånansvärt lugnt i flera månader nu, säkert ett halvår och jag vet inte när jag sist behövt tänka oops, det där var inte så smart. Den här veckan har jag istället fått bruka frasen desto flitigare. Ett axplock. Tappade en flaska med vitlöksdressing på jobbet. Splash, oj, vad det flög, på mig, på golvet, överallt. Min kollega hämtade bums nya byxor åt mig med kommentaren -jag kan inte jobba med dig om du luktar sur vitlöksdressing. Skorna fixade jag genom att dränka in med handsprit, synnerligen effektivt (även andra odörer tydligen) Vidare, ett tips från coachen. Man ska inte dammsuga tangentbordet på laptoppen, iallafall inte med dammsugarens högsta effekt. Hoppsan, där lossnade det visst en tangent och satan vad svårt det är att skriva nu. Fick visserligen operera dammsugarpåsen (uäck) och leta fram den förlupna tangenten men har inte lyckats få den att sitta fast ordentligt. Naturligtvis är det mellanslagstangenten, den som används flitigast?


  Affe i specialposition del 1


  Affe i specialposition del 2 Gör om detta om ni kan :)


Jag har varit i risigt skick hela veckan med äcklig huvudvärk och ond axel. I fredags blev det för mycket och jag var tvungen att gå hem efter bara några timmar arbete. Ogilla! Ovanligt seg huvudvärk som inte vill ge med sig och tabletterna mot det onda pajar magen, en enda ond cirkel. Morr. Dessutom har knäet slutat att samarbeta, anar att löpkarriären är över för i år och det om något gör mig DEPRIMERAD och ARG och SUR!


  Fullmåne igår, vacker men får mig att sova uselt.


  Hockey vm har inletts så vi säger väl -Heja,heja Sverige!


Go kväll och ha en fortsatt trevlig helg.


Ps för allmän info är det i skrivande stund typ snöstorm ute. Vår? Vad är det?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards