Alla inlägg den 20 september 2015

Av Jenny - 20 september 2015 21:15

Det är länge, länge sedan jag var med på en EFITdag men så otroligt roligt att "vara på banan igen"
Så här kommer min dag i bilder:


Kl 7.


   God morgon och det här är det
första jag möts av. En
morgontrött vovve med varma
tassar :)



Kl 8.


 
Frukost! Har tappat lite bordsskick och fina vanor
sedan min separation, för drygt ett år sedan.
Å andra sidan blir det mindre disk genom
att äta direkt ur kastrullen *skäms på mig*



Kl 9.


 
Lite kaffe och försöker förstå instruktionerna
till hundens nya aktiveringsspel.




Kl 10.


 
Fick kläm på instruktionerna och insåg att det behövdes
batterier. Typiskt. Blev en tur till stan.




Kl 11.


 
Blev hungrig och slängde i mig en snabb lunch.




Kl 12.


 
Påbörjade tillverkandet av en fransk chokladtårta.




Kl 13.


 
Utfodring av två hungriga och glada huskytjejer.




Kl 14.


 
Franska chokladtårtan är klar.




Kl 15


  
En hundpromenad är balsam för både min kropp
och min själ.




Kl 16.


  
Dags att bada Ruben. Han är en allergihund och behöver
regelbundna bad för att bli av med kvalster och annat
otyg.




Kl 17.


   
Dags att testa aktiveringsspelet. Tog inte länge innan han förstod att om man trycker på
knappen, kommer det godis från automaten :D




Kl 18.


 
Hungrig igen och nu blev det nybakade, rykande
heta scones och en kopp te.




Kl 19.


  
Väljer ut och redigerar bilder
till dagens EFIT.




Kl 20.


En liten stund av reflektioner.
Fast det har varit tungt med separation och annat elände,
så har jag ändå så mycket att glädjas över.
Och det bästa av allt, min lilla lyckobubbla bullterriern
Ruben, mina huskys Jamie & Jinx och mitt underbara, älskade hus.

  



Kl 21.


    

Plockar i ordning inför morgondagen och ger Ruben sista målet mat för kvällen.   
Förbereder allt så långt det går. Jag öppnar på
jobbet och det betyder tidig uppstigning.




Kl 22.


    

Så nu ställer jag klockan. Säger natti natti och tackar
för den här dagen. Så roligt det var med EFIT igen.



Andras EFIT hittar du här:
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards