Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Jenny - 5 maj 2009 10:54

Lugnet börjar lägga sig här i huset och allt är väl som vanligt igen, nästan. Vi har ju numera en ny liten flockmedlem, Bella. Hennes syskon blev under helgen upphämtade av sina nya ägare.

Fanny är den perfekta valpvaktaren och igår fick hon och Bella vara tillsammans i hagen hela dagen. Bus, solande och lite sömn blev resultatet av denna konstellation. Även Emil fick komma ut, dock inte i hagen. Oj, vad han tittade när han upptäckte Fanny i hagen tillsammans med valpen. Dessutom ligger även Alba en bit längre bort. Men han gjorde ingenting, möjligtvis något litet pip. Men inga utfall och inget morrande. Jag satte mig en bit i från hagen med Emil koppel och tränade på att bara vara. Han skötte sig mycket väl.

Framåt kvällen åkte jag in till Haparanda med Emil för lite stadsträning. Lyckades möta några jyckar och det gick riktigt bra.

På det stora hela har Emil varit en trevligare vovve sista tiden och det gör mig så glad. Att husse igår kväll dessutom "hittade" en av Emils "nycklar" gör mig än mer hoppfull för framtiden.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards