Alla inlägg den 25 december 2010

Av Jenny - 25 december 2010 11:30

Nu är det jul    när julen egentligen är över    Sitter här, pustar ut och myser med en stor mugg kaffe den första på nästan två månader och till detta ett gäng med lussebullar.


Julmiddagen förtärdes hos svärföräldrarna där hela klanen var samlad, så trevligt med god mat och mysig samvaro    Julen blir så mycket roligare nu när det finns barn med i sammanhanget.


Lilla Linda väntade på tomten men blev plötsligt lite blyg när han väl kom. Men efter att få ha hjälpt tomten att dela ut alla paket försvann blygheten och tomten fick sig en stor kram.


Tomten behöver dock i framtiden göra en ansiktslyftning, masken var inte mycket att hurra för och han såg nästen lite otäck ut, men Linda var så koncentrerad att hon inte märkte något.


Tomten kom med många fina klapparoch trots mitt skitår måste jag ha varit snäll. En god vän hade lagt ner tid och engagemang på att virka en DIF mössa åt mig, till och med vovvarna fick en, så här fin blev Affe i sin. 

  

            Affe i sin DIF mössa


Ett traditionellt spel fick vi också, så roligt. Nu ska vi anordna spelhåla inom snar framtid. Lite kläder och presentkort är bara ett axplock ur julklappshögen.


En urgullig ljusstake fick vi av pappa 


Min närvaro under middagen höll dock på att sluta väldigt tvärt. Var ju tvungen att ha med Piraff, en Piraff som visade sig från sin ABSOLUT hemskaste (nya) sida   Han skällde och var allmänt arg och besvärlig i sin bur.


Det värsta var att jag inte alls fick tyst på det lilla eländet. Jag blev så irriterad (vilket inte förbättrade situationen) och för att inte förpesta alla andras tillvaro bestämde jag mig för att åka hem, vilket kändes förskräckligt  


Tillslut lugnade han sig iallafall lite och jag kunde stanna kvar. Men väldigt trist när han beter sig så där, vilket i och för sig är rätt förståeligt. Han har inte kunnat promenera eftersom det varit allt för kallt, det var massor med människor och dessutom en lekvänlig liten människa så jag förstår att han ville ut.

Lilla Linda var så duktig och lät honom vara när vi förklarade att vovven var sjuk och måste sova. Vovven måste gå till doktorn sa hon   


Jag var helt slut när jag kom hem, Piraff också. Skulle se en film men jag somnade i min fatboy rätt snabbt och klockan 21.40 var jag i säng


Idag ska vi äta av vår egen julmat och mest spännande blir mina sillar. Har lagt in egen sill och gjort tre olika röror, en med löjrom, en med kallrökt lax och en med västerbottensost.


 

Fanny vaktar paketen 


Ha en fortsatt God Jul.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards