Alla inlägg den 29 december 2010

Av Jenny - 29 december 2010 15:12

31.9 minus grader blev det inatt, lycka är att ligga under ett tjockt duntäcke . All utevistelse sker i rekordfart och jag tackar min lyckliga stjärna att Affen är snabb på att uträtta sina behov.


Nämnde väl igår att ”ensamhemma” gick bättre, NOT säger jag idag då. Dagens film visade nämligen hur han rev och slet i (rya)mattans fransar, morr. Trodde nog att sådana dumheter var förbi, men icke.


Har idag efter en lång tids velande lagt en beställning på 4 canvas tavlor i gråskala. Motivet? Hundar naturligtvis men inte vanliga hundbilder. Det blev en nos, en trampdyna, ett Fanny öga och ett Affe öga. Låter helsjukt med jag tror de kommer att bli bra. Måttet är 30*20 cm och de ska sitta i hallen.


Till vardagsrummet ska jag komponera en fotovägg men där är det långt kvar. Än så länge är det enbart bilderna på våra gudbarn som är klara. Massor av foton ska med andra ord väljas ut, förstoras och sättas i ram, för att sedan placeras ut på lämpligt sätt. Tur att jag fick presentkort på IKEA i julklapp. Fasar dock lite för att behöva göra hål i de nytapetserade vägarna.


Blev tyg till nya gardiner inköpt idag, nu ska julgardinerna väck. Hinner jag sy dem (och städa) kanske de åker upp redan imorn.


Nix, nu har jag verkligen inte tid att sitta här. Det ska städas i valphagen, tillverkas ett välkommen till världen kort, slås in present, gardiner ska sys och hundar ska ha mat.


Ha det gott.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards