Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Åh, vilken ljuvlig dag, eller inte.

Av Jenny - 15 juni 2014 10:00

Det finns bra dagar. Det finns dåliga dagar och dagar som bara är.  

Det gör rysligt ont att bli sårad och när man sedan blir sårad lite till, redan tilltufsad och eländig, så känns det inget vidare alls. 
Idag är en sådan dålig, ledsen dag, då hjärtat känns som bly och man bara vill gråta en skvätt. Nu väntar jag på att klockan ska bli 14 så jag får åka och jobba, dag 4 av 9. Arbetet är bästa botemedlet för att skingra dystra tankar och oroliga funderingar, nu när jag inte kan kuta livet ur mig i joggingspåret. Gud, vad jag saknar löpningen.


   Min fina lilla Ruben.


   Liksom Fanny, har han inget emot att bli
fotad.


    


Nå, jag har sagt det förr och det är värt att upprepas. Ont krut förgås inte så lätt. Även om motgångarna duggar tätt, lite väl tätt kanske, så går det inte att gräva ner sig. Alltså, nog ältat och nu försöka vända detta till något positivt. Om det nu bara inte skulle börja regna på min halvtorra tvätt vore ju livet nästan bra!


   Min lyckofis Affe i spanarposition.


Jag undrar hur många raser det finns i hundvärlden det som har så många egenheter som bullterriern. Ruben har massor med speciella saker för sig och tackvare Instagram och liknande medier inser jag ju att det liksom finns ett common sign för bullarna. Exempel: Dom sitter som mjölsäckar, lite på sniskan. Dom kliar ryggen som speedade daggmaskar. Dom gillar att ha långgardinerna som mantel. Dom gömmer nosen när dom sover. Dom äter allt dom kommer över. Dom får "bullefnatt" och gör snurrpiruetter i luften. Dom är fruktansvärt kärleksfulla. Ett axplock av vad jag kommer på i dag.


   Affe-pigg


   Sofistikerad :)



   Så bekväm av sig. Sitter på korgkanten medan
måltiden intas.


 

Skulle man täcka för bullterrierns huvud och klä ut den till en schäfer skulle man ändå inte kunna missta sig på att det är en bulle. Underbara lilla hund. Så rolig och så ENVIS.

Ruben är jobbig och envis för två han. De säger att bullarna lugnar sig avsevärt vid två års ålder. 1 år kvar *hahaa*  Jag har dock aldrig skrattat så mycket åt en hund som jag skrattat åt Ruben. En tvättäkta pajas. Och JA JA, han likar väl en myrslok då........ Eller kanske en tapir.


   Ruben 1 (tapir)


  Ruben 2 (myrslok) 


   Ruben 3 (bulle?)


Ha en trevlig söndag
  

 
 
Ingen bild

Ia

15 juni 2014 18:48

<3 Kram <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards