Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Påsken har varit och farit!

Av Jenny - 14 april 2009 17:33

Och jag har tillbringat den på Ica och det är först nu efteråt, när det lugnat ner sig som man kommer ihåg att man har en kropp med axlar och nacke som onda tillbehör. Att säga att det varit hysteriskt är en underdrift. Jag har stött på många "intressanta" människor under denna påskperiod. Jag fick i lördags en sjuhelsikes utskällning för att jag inte kunde prata finska. Dagen fortsatte med det ena värre än det andra. Kunder som gjorde översvämning i kaffeautomaten när pressade in kaffeknappen utan att ha en mugg under. En annan ville inte förstå att de grillade korvarna inte var färdiga vare sig denne tog meny ett eller två (dvs samma korvar men olika bröd) När klockan äntligen blev fem och jag fick gå hem var jag gråtfärdig.

Söndagen var Icafri och jag ägnade mig åt att stapla 6 pallar ved. Det tar sin lilla tid.

Valparna är nu fem veckor och igår fick de för första gången hälsa på världen utanför. Det var med andra ord valpbesök i snön.


 
 
Ingen bild

Lena

14 april 2009 22:45

Hmm... göra översvämning i kaffeautomater är jag bra på, det finns fler varianter än den ovan. Många fler. (Dock oskyldig denna gång, puh ;)) Alla har vi våra talanger, nästan lite skönt att höra att det finns fler som kan... :-}

 
Ingen bild

Jenny som tänkt efter lite svarar:

15 april 2009 09:57

Ärligt så är jag också ganska bra på oönskvärda talanger =) Kära sambo Peter undviker i det längsta numera att vistas offentligt med mig. Vårt Ikea besök i vintras, där jag tänkte traska i väg med en gulpåse (obetald)över axeln fick honom att ge upp hoppet totalt. Så näää, jag är inte ett dugg bättre själv. Vilket nu fick mig att tänka på ett av våra Thailandsbesök, då vi skulle besöka ett palats som tog inträde och jag kände mig lite snål. Titta sa jag till Peter, där står det NO ENTRY, det är alltså gratis. Man kanske inte får se alla godbitarna men det duger nog åt mig. Sagt och gjort, jag banade mig fram mot strömmen av folk. Inte förrän efteråt slog det mig vad NO ENTRY betydde. Man skulle så klart inte gå in den vägen =) Funderade just hur länge det skulle ta innan poletten föll ner, sa sambo då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards