Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Underbart med småfåglar

Av Jenny - 20 maj 2009 09:42

eller INTE.

Iallafall inte när man ska sova och det är en irriterande liten jäkel som sitter i nån talltopp och skriker VA GÖR NI, VA GÖR NI med ungefär 5 sekunders mellanrum. Nu säger den förstås inte vad gör ni, utan det är mer som i systembolagskatalogen när man roar sig med att uttala namnen på det franska vinerna.

Utomhus finns massor att göra och egentligen har jag inte tid att arbeta =) Man måste försöka passa på med uteaktiviteterna innan de fördömda myggen anländer, vilket bara är en tidsfråga. Jag har en viss dragningskraft när det gäller mygg, nästan som en magnet. Vilket gör det nästintill omöjligt att vistas utomhus utan att bli galen. Jag fick faktiskt "nästan" avbryta ett spårkurstillfälle för något år sedan pga att myggen praktiskt taget åt upp mig levande. Mina kamrater runt omkring mig besvärades inte desto mer, lite viftade här och där var allt som krävdes.

 
 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

21 maj 2009 00:06

Det är därför (bland annat) som vi tycker så mycket om dig!;D Det är en äkta vän det, som tar myggbetten för en... ;)

 
Ingen bild

majsan

21 maj 2009 09:31

Hejsan, myggen har redan börjat anlända till stallet så du vet att de är väldigt nära Keräs ;)kram å trevlig helg

 
melitta

melitta

22 maj 2009 11:37

Hej! tack än en gång för gratulationen:) synd att ni jobbar:( visst är myggen en stor pest... det är som blodiglar(hihi) jag har oxå ett väldigt lockande gott blod!! tycker myggen.
Ha det gött:) kram

http://melittaslife

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards