Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Konstig dag.

Av Jenny - 28 maj 2009 07:59

Igår var folk helt enkelt underliga och många av dem var inte vänliga. Snälla, genom trevliga lilla jag ;) fick den ena beska kommentaren efter den andra. Ett litet axplock av gårdagens händelser. Ett betydligt äldre dam tilltalade mig med "Hörru bruden lilla" i ett allt annat än trevligt tonfall. Detta eftersom hon ansåg att jag frankerade hennes brev med fel summa, vilket jag inte gjorde. En annan hotade med att lämna kvar sitt paket för att denne var tvungen att visa legitimation. Borde ha frågat kunden just precis hur det straffar mig, eftersom det tydligen var avsikten. Kunden avslutade mötet med att ropa "heja Sverige" kunden var inte från denna sida om gränsen. Två stycken ville ha just lott nummer 27 i ordningen. Suck och börja räkna när det är miltals med kö bakom. Missade kölappar, passerade nummer osv, osv.

Nå, idag är en ny dag full av möjligheter. Fast första möjligheten tog jag inte tillvara på imorse =( Jag var pigg och vaken så jag borde ha åkt iväg till gymmet. Men jag blev sååå lat och lite uttråkad. Träningen ger inte önskat resultat och då tappar jag lätt sugen, morr.

Nu ska jag städa lite sedan hägrar arbetet ända fram till 21.15 ikväll.

 
 
Ingen bild

M.O

28 maj 2009 20:22

Verkar ialla fall inte bli långtråkigt på ditt jobb:)

 
Ingen bild

Lena

29 maj 2009 11:01

Men jodå, du tog ju vara på möjligheten - att lata dig litegrann! =) Det måste man ju också få göra ibland!

 
Ingen bild

majsan

29 maj 2009 17:45

Nog undrar man allt hur folk ids kläcka ur sig så dumma å elaka kommentarer till oss som är så trevliga till dem..Service yrkets hemligheter gå bakom väggen å svär lite sen ut igen å LE :) Trevlig helg Vännen

 
Ingen bild

Jenny svarar

30 maj 2009 09:11

Långtråkigt? Nej aldrig. Dock en aningen tålamods/humörskrävande =)
Vi har ett utmärkt, välskyddat postrum där det går att göra både fula miner och svära ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards