Alla inlägg under maj 2009

Av Jenny - 1 maj 2009 20:35

Valborg firades på Ica men idag har jag varit ledig, underbart. Inledde morgonen med en långpromenad på nära två timmar med Emil. Fortsatte sedan förmiddagen med att producera två stycken smörgåstårtor. Våra valphämtare anländer under helgen och de behöver garanterat något i magen för att orka med sina blivande terrorister. Jag har inte provsmakat ännu men enligt första gänget valphämtare var de fullt ätliga =)

Det har varit ett underbart väder i dag och lite har jag hunnit njuta av solen också. Nu på kvällskvisten vaknade spårnörden i mig och jag bestämde mig för att lägga ett spår. Tog bilen till en grusväg här i keräs och la ett spår med snitslar och allt =) Medan spåret låg till sig tog vi (jag, Fanny och Emil) en promenad i kvällssolen.

Hur gick spåret då? Jo då, förutom att min linteknik fortfarande är en aning rostig, lyckades få en knut i slutet av linan som ville fastna över allt, så gick det riktigt bra. Han gick kanske inte riktigt, riktigt klockrent. Men han hittade kycklingbitarna i spåret, jag fick tillbaka mina snitslar och han hittade spårslutet. Vad mer kan man kräva  =)

Något att tänka på till nästa spår är längden. Han fixar betydligt längre spår än vad jag lägger i dag. Tyckte i och för sig att jag gjorde ett hyfsat långt spår idag med när jag kom ut på vägen igen så var jag väl en si så där 300 meter från bilen ;)

Nu sa jag gå och testa smörgåstårtorna (två olika) sedan är det natti natti. Börjar jobba kl 06,00 imorgon eftersom vi har inventering.

Trevlig helg..


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards