Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Jenny kryper till korset och

Av Jenny - 24 augusti 2009 18:20

bokar tid för undersökning av sitt knä.

När man vaknar varje gång man vänder sig i sängen för att det gör så förbent ont i knäet är det dags att göra något åt problemet. Den 4 sept kommer förhoppningsvis ett första utlåtande.

Sprang en kortare runda i fredags och det slog mig att jag inte minns hur det känns att springa när det INTE gör ont och "bara" är jobbigt.

Helgen har varit ledig och framför allt lugn. Ett spår åt Emil har jag i alla fall åstadkommit. Och nu börjar jag äntligen känna igen min spårterminator =) Han spårade i ett rasande tempo, men hann hitta Frolicarna. Hade lagt in en svårighet, då jag gick längs med ett traktorspår. Men det vållade inga bekymmer. Över ett dike, plättlätt =) Ganska nära slutet hade jag lagt hans äckliga skumgummirulle (som han själv fyndat under en promenad för en tid sedan) Men att hitta den i spåret var inte lika kul så istället fick han spåra vidare till det traditionella korvburksspårslutet, som han naturligtvis gick rakt förbi. Det kan aldrig vara helt perfekt ;) Lät honom i alla fall hitta slutet eftersom han spårat på så bra i övrigt. Resultat: trött, nöjd och stolt vovve =)

Idag var det tur att jag hade min lilla sakletare med mig. Tanken var att jag skulle gå med stavar, men halvvägs var jag less och slängde ner dom i diket. Insåg på vägen tillbaka att det inte skulle bli helt lätt att hitta dom igen =) Men jag hade inte behövt bekymra mig. Plötsligt dök Emil ner i diket - Titta matte, jag har hittat dina stavar =) Duktig, duktig vovve och han kan verkligen konsten att se stolt ut den hunden.

Nästan framme vid bilen traskar en älg upp på vägen och bråttom har den inte. Gissa om Emil var sugen att följa efter.

Dom som säger att det inte finns lingon, vet inte vad dom pratar om. Det gäller bara att söka på rätt plats ;)



 
 
Ingen bild

Majsan

24 augusti 2009 23:14

Hej Vännen, Starkt jobbat med knäet ta nu å fixa i ordning det när du kommit så långt..Kram

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

25 augusti 2009 00:53

Ja! Äntligen!!! =) Håller tummarna att knäet är lagningsbart. Och snälla, spring inte innan det är kikat på... :/ Gör ju ont att höra...

 
Ingen bild

Jenny

25 augusti 2009 19:06

Är så illa tvungen att låta bli springandet, det går helt enkelt inte längre. Fast lite, lite var jag ju tvungen att prova idag, bara för att se OM det blivit bättre ;) men fick ge mig efter tre steg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards