Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Gott och blandat från helgen!

Av Jenny - 12 december 2010 18:15

Hoppas ni alla har en trevlig tredje advent, min har varit supertrevlig, hittills i alla fall.


Igår åt jag och en godvän en riktig kalasmiddag bestående av skaldjur, en del riktigt gott (hummer) annat mindre gott (vannamei räkor och pilgrimsmusslor) Bara att tillsammans färdigställa maten ger ju en guldkant i vardagen. En trevlig kväll med trevligt sällskap och god mat.


  

Två hummrar som ostgratinerades.

 

Förrätten framdukad.  


Idag fick Affe för första gången träffa valparna och mina förväntningar var låga. Jag var övertygad att han skulle var helt vild och galen, dvs. det skulle inte gå alls. Men oj, oj, oj vad fel man kan ha. Visst var han intensiv i början men när jag släppte taget om selen lugnade han sig omgående och ni skulle ha sett honom, han var så lycklig, det kändes som han för första gången på flera månader fick vara hund på hundars vis Han var varsam och försiktig och gjorde sig nästan lite liten. Han fullkomligen älskade valparna och inte ett morr eller knorr hördes. Ni som känner till min bakgrund med Emil kan lätt förstå att jag hade hjärtat i halsgropen till en början. Men detta är en helt annan hund.


  

En av valparna som fick lära känna Piraffen. 


Försökte ta lite bilder men det var svårt att få till något vettigt, har laddat upp några i alla fall. Ni hittar dem om ni klickar HÄR! Dumma jag som inte gjort detta tidigare. Men lite tid finns ju kvar innan de små liven lämnar oss.


  

Smakprov 


Annars idag har jag bakat frallor med julmust i och en ny sats med lussebullar, som faktiskt denna gång blev precis som de skulle.


Fick chock i fredags morse då jag öppnade frysen, den var nämligen inte på och allt som skulle ha varit djupfryst hade tinat helt eller delvis. Satte igång frysen och håller tummarna att allt klarat sig. Hur den blivit avstängd? Ingen aning…


Nä, nu är det -22.4 och läge att göra eld i kaminen.


Ha det gott.

 
 
Ingen bild

M.O

12 december 2010 18:41

oj vad gulliga de är tillsammans!(valparna o Affe)

 
Ingen bild

melitta

12 december 2010 19:22

Ja det ser verkligen festligt ut:) Havets läkereter för hela slanten. Kram

 
Malin

Malin

13 december 2010 11:10

Det var ju bra att du "hittade" min blogg, var den svår att hitta eller? ;o)

Det där med korrigering som fungerar är trixigt..,
det är så väldigt olika vad som fungerar från hund
till hund. Det känner du nog bäst själv som känner
din hund.

"Svinkallt" i Skåne behöver inte vara så många - grader.. Faktiskt så att människor norr ifrån upplever det som kallare här trots färre -grader,
antagligen pga annorlunda luft och vind..

Hoppas du kikar in på bloggen lite då o då nu
när du hittat den. Kikade på bilderna på Affe o
valparna, ser ut som han har både sele o 2 halsband(?) Någon speciell anledning till det?
*nyfiken-i-en-strut*

Ha en trevlig Lucia!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Majako

13 december 2010 13:04

Oj vad festligt och gott de såg ut blev riktigt hungrig.Mysiga bilder på valparna Affe och Fanny.Kram

 
Ingen bild

Ia

13 december 2010 21:49

Det är en kväll som jag aldrig kommer att glömma=)Vi vågade testa....Är riktigt stolt över våran insatts`Döda Hummer`Måste oxå passa på att säga att det var riktigt mysigt att sova i Valp lådan;)Avlöser gärna P....om han behöver sova ut!!Har legat o tittat på dom hela natten.....Måste ju säga att det händer massor av roliga saker natte tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards