Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Julstämning och Fatboy

Av Jenny - 23 december 2010 18:29

Vad det nu ska vara besvärligt att få till ett litet inlägg, har påbörjat ett redan igår men det kändes redan inaktuellt, det var bara att börja på ny kula. Så här sitter jag nu och myser med lite glögg, pepparkakor och lussekatter, skinkan står i ugnen och det är inte länge kvar innan den är klar   


Har köpt en liten plastgran idag som jag ska pynta, lägga in sillen i olika röror ska också göras men så mycket mer blir det inte så här dan före doppare dan.


Minus 29.9 sjönk det till igår    idag är det blida med sina dryga 15 grader   

Fanny snodde en påse med prinskorv ur en av matpåsarna jag släpade hem idag. Var bara ute med Affe och när vi kom in möttes jag av en Fanny med en lian bestående av prinskorvar hängande ur truten. Glad var jag inte kan jag erkänna   

Min fatboy har äntligen hittat hem och då pratar vi inte om sambo   utan min nya sittsäck. Det krävdes flera individers engagemang för att den slutligen skulle hamna här och ingen är gladare än jag för detta och mycket tacksam så klart. Ska provjäsa i den redan ikväll. Tänkte dock innan detta smita ut på en liten prommis när sambo kommer från jobbet och den dära skinkan vill bli klar. Blev ju så trött i mössan av glögg och det går ju inte en kväll som denna. Ganska mätt i magen är jag också men en liten promenad ska väl göra så att det finns plats för nån skinkmacka lite senare.


Om det nu inte blir något inlägg imorn så får jag passa på att önska er en riktigt god jul    ingen nämnd och ingen glömd   


Kram Jenny


 

Denna fina julgrupp unnade jag mig i år   


                                                  
   Stämning =) 

 

Mera stämning när Jenny leker med kameran  

 
 
Malin

Malin

23 december 2010 19:16

Tack för den fina julhälsningen, den återfinns
nu på min "julkortssida" på hemsidan! I Skåne
råder det för närvarande totalt SNÖKAOS, jag är
i skrivande stund "utesnöad" från mitt tänkta
firande av lillejul, hoppas verkligen det blir
bättre till imorgon. På Österlen sitter över 500
bilar fast o har gjort så sedan i em.. Kallt som
tusan har det oxå varit senaste dagarna då det hör
o häpna krypit ända ner till -25 grader, det är
GALET kallt med den luften vi har *brrr*

Hoppas ni får en trevlig julhelg!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

melitta

23 december 2010 21:19

God Jul på er med;) Vi syns imorgon;) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards