Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Smörgåstårtstillverkning.

Av Jenny - 28 december 2010 15:04

Varför ska det vara så attans kallt?    För att det är vinter! Jo, men minus 26 grader och blåst som får det att isa i både märg och ben, är inte alls trevligt.


Mest synd är det om jyckarna förstås som får kramp i tassarna och på sin höjd bara kan uträtta ett behov åt gången.  


Snömängden klagar jag inte på, inte ett dugg. Det är prick och precis lagom och räcker mer än väl till min oavancerade skidåkning. Har dock inte hunnit inviga dem i år ännu.


Funderar på var dagarna efter jul tagit vägen, inte har det blivit något vettigt uträttat i alla fall, latare än lat är jag just nu. Det var nästintill under pistolhot som jag tog mig till gymmet imorse. Väl där orkade jag inte prestera mycket.


Idag har jag iallafall lyckats svänga ihop två smörgåstårtor som jag hoppas ska vara ätbara. Vi får långväga valpköpare imorgon och något måste de ju få i magen innan de beger sig hemåt med sin nya kamrat.


 

Tårta 1 med tonfisk, räkor och lax. 

 

  

Tårta 2 med leverpastej och skinka.


Ni skulle ha sett mitt kök efter smörgåstårtstillverkningen, det var byttor, kastruller, slevar och kladd överallt. Tur att Fanny kom och hjälpte till att städa golvet och Tack och lov för diskmaskinen.


Huff, vad jag äter och fikar  tur att nyår (nya friska, sunda tag) inte är långt borta, fortsätter jag i denna takt kommer jag att rulla innan februari månad är över


Affens ensamhetsträning pågår ju fortfarande med varierade resultat men jag tycker nog att det har börjat gå något bättre dvs han skäller lite mindre. Så det är bara att fortsätta, ska under kommande vecka pröva gå upp lite mer i tid.


Ha det gott.

 
 
Ingen bild

melitta

28 december 2010 18:24

Mahahhahahaha... Pistolhot;) förlåt att jag skrattar lät så roligt. Jag skulle oxå haft en date med gymmet efter jobbet idag men år så förbenat förkyld;( Tips! om du får svårt att hitta på saker att göra under tiden du har ensamhets träning.. Så finns det en kopp eller två med varm kaffe hos oss;) Ha det gött Kram
Psst! smörgåstårtorna ser allt smarriga ut;)

 
Ingen bild

Jenny

28 december 2010 19:58

Haha, det är konstigt hur träningssuget kan variera från vecka till vecka. Känns som jag har en liten djävul på var axel, en för och en emot träning, få se vem utav dem som vinner imorn då;)
Jo, tänker faktiskt kika förbi kanske i nästa veckan, bara du är hemma å har tid =) men vi hörs innan.
Kramen.

 
Majsan

Majsan

28 december 2010 23:00

Oj vilka fina o smarriga smörgåstårtor, en snabb tanke slog mig!!
Kanske man skulle ha köpt en vovve av er för smörgåstårtans skull ;) he he
Fullt upp redan med våran lilla skrutt!
Kram

http://lillalucas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

29 december 2010 15:15

Ingen valp, ingen smörgåstårta ha ha =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards