Alla inlägg den 15 december 2011

Av Jenny - 15 december 2011 18:45

Jag hinner som vanligt inte med i julsvängen och detta vållar sömnsvårigheter big time och framför allt huvudvärk. Milda makter, jag hade idag gladeligen kunnat kapa av mig huvudet i höjd med lungorna ungefär. Då kanske jag hade blivit av med min onda nacke och värkande axlar på köpet.


 

Något jag försöker undvika i år, trots all stress, är att ge avkall på min träning. Träningen brukar i vanliga fall vara det första jag ratar på grund av tidsbrist,  vilket i sin tur leder till än mera värk. Men inte i år NO NO. Så imorse lyckades jag klämma in ett litet pass före jobbet, som för ovanlighetens skull inleddes redan 7.45 Har inga öppningar på mitt schema i normala fall. Men under julen är ju som sagt inget normalt.


När allt är stressigt och agendan är fulltecknad då blir man faktiskt effektivare, iallafall jag. Som imorse då jag 30 minuter före klockan skulle ringa (04.45) blev väckt av hysteriskt hundskall från jämthundarna. Ingen idé att sova vidare så jag ställde mig och skalade potatis samt gjorde i ordning färsen till middagens hemmagjorda hamburgare, inte illa va!?


Fullmåne har det varit, vilket alltid framkallar lite extra yl och en aningen ludnare päls hos mig ;)


Lite får jag iallafall bocka från julens "att göra lista" Julkorten är komponerade och iväg skickade, laxen är strax färdig gravad och skinkan är inhandlad. Pepparkaksdegen är redo att bakas ut, vilket jag borde göra ikväll men jag är så gräsligt trött. Nå, jag har ju en hel ledig dag kvar innan själva julafton.


   Snön är strax ett minne blott, då det i skrivande stund ösregnar. Det var ju fint ett tag iallafall :)


Ett erkännande. Medan jag alldeles nyss tog en paus i bloggandet och startade om datorn (för att någon måste ha hällt sirap i den) lyckades jag slumra med huvudet lutat mot köksbordet. Trött, näää inte alls.


I år tror jag minsan tomten ska få en önskelista av mig. Helt plötsligt har jag kommit på flera önskeklappar.


Nu är det julkalender dax


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards