Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Jenny - 2 juli 2014 17:15

3 down 10 to go och vi talar då om arbetsdagar såklart.
Idag har jag öppnat, vilket innebär att jag kliver upp 3.15 för att 5.15 befinna mig på plats och börja låsa upp x-antal dörrar och portar. Trött så in i graven är jag just nu och önskar bara att klockan ska bli typ 20 så jag med gott samvete kan gå och lägga mig, för att sedan upprepa samma procedur imorgon och på fredag. *gääääääsp*


   Vi ska fika scones, jag å Affe.



   Duo-bad i poolen.


Lite extra trött är jag nog på grund av Mr Pub, allas våran Ruben, som under gårdagen lyckats bryta sig ut och därmed haft fri tillgång till större delen av huset. Synen som mötte mig när jag kom hem från jobbet, går inte av för hackor. Hade glad i hågen, lämnat bilen i gång, skulle bara snabbt byta kläder, så skulle vi åka och bada, hade jag tänkt. Istället för att byta kläder greppade jag luren och ringde djursjukhuset och medan jag satt i telefonkö var jag ut och slog av bilen. Enda resan som eventuellt skulle företas var till djursjukhuset och definitivt inte till något badställe.


   Han hade valt att förstöra saker på olika
ställen. Här var det foppatoffeln som
slaktats.



    Här var det nallen och korgen.



   En liten överblick.



   Förstå hur STORT locket är.


Summa summarum. En foppatoffel, en pipleksak, ett älskat, mycket speciellt mjukisdjur (han har amputerat en arm och ett ben) en DYR löpardoja, en plastkorg, minst 5 stearinljus, locket till tv-fjärrisen (sprillans ny) + att själva fjärrisen var dessutom demolerad och numera helt ur funktion.
Mycket av "materialet" låg ju tuggat i mer eller mindre stora bitar på golvet. Värmeljusen och locket till fjärrisen är dock totalt uppslukade av Rubens mage och hittills har jag nu matat honom med 4 burkar sparris, för att kapsla in de vassa plastskärvorna.


   Helt utslagen igår kväll.


Hans bajs har idag haft stora likheter med Storbritanniens flagga. Rött stearin från värmeljusen. Blått från min gympadoja och vitt ludd från mjukisdjuren.


Det märks att han inte mår bra alls och hela eftermiddagen/kvällen igår var han totalt utslagen.  Bara idag har han tömt magen 5 gånger.
Matte jobbar för mycket var någons teori idag när jag berättade om Rubs äventyr och kanske ligger det något i det. Fast jag tror att de uteblivna prommisarna pga mitt onda knä spelar störst roll.


   Hot om regn redan för någon dag sedan.


Bästa mysiga vädret ute. Det blåser småjävlar och regnar småspik, -me like. 

  
Ica-frulle :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards