Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Jenny - 17 oktober 2009 18:17

Inte för att skryta men jag har fått så himla mycket gjort idag Skrattande 

Av gårdagens effektivitetsplaner blev det ingenting så imorse vid niotiden stod jag och stekte kött som skulle vara till middagen. Sedan har det bara rullat på. Har putsat fönster, bytt gardiner, städat, vädrat täcken och kuddar, bytt glödlampor i utebelysningen, tömt blomkrukor, klippt ner rosorna osv. Nu när jag äntligen sitter ner känner jag mig rätt trött.

En kollega berättade att hon blivit less på att städa under sina lediga dagar så hon hade skaffat hemhjälp. Det är inte ett tänkbart alternativ för mig. Inte för att det roar mig att städa men har jag skitat ner kan jag nog ta rätt på eländet också och så mycket tid tar det ju inte. Om man nu inte väder upp och ner på halva huset, som jag gjort idag. Fast jag tror minsann att jag ska föreslå hemhjälp för sambo, bara för att se reaktionen, han lär trilla av stolen Skrattande Men visst är det väl en slags tillfredställelse när man äntligen är klar med städningen och sätter sig ner för att begrunda det "strålande" resultatet.

Tycker Emils hals verkar sämre igen Gråter Det kommer nog att sluta med ett veterinärbesök.

Trevlig lördagskväll..


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards