Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Jenny - 26 juni 2009 10:02

Lediga fredagar brukar vanligtvis innebära Nautilus och träning. Men jag börjar väl acceptera mitt knä öde. Det värsta är att jag börjar sjunka in i en (ofrivillig) kokong av mat, fika och lathet, allt förfaller, usch.

Gjorde en ny erfarenhet igår, en mycket trevlig sådan=)  När jag kom hem från jobbet tog med mig Emil på en cykeltur. Klockan var strax efter 22, luften klar och frisk, ingen trafik och inga människor. Vilket underbart sätt att avsluta en stressig dag på. Nära på en timme var vi ute och det hade kunnat vara perfekt om det inte var för de två överkörda ormarna (jag=hata snakes) Visserligen var jag förberedd. Riktigt varma dagar lockar alltid upp de små kräken på byavägen. Varma och slöa hinner de sedan inte undan bilarnas däck, så synd ;)

Har just kokat drygt 1 kg färsk potatis som ska bli hemmagjord pottosallad. Har aldrig gjort det tidigare, har inte ens ett riktigt recept att gå efter, eftersom jag måste plocka bort obehagliga delar som kapris (bläääk), senap, purjolök och äpple (äpple är en frukt och ska inte förväxlas med mat) Är i valet och kvalet om jag ska använda gräddfil eller creme fraiche. Har en burk med "köpes" sallad ifall det skulle bli oätligt =)

Skulle inte vilja vara min sambo idag =) Macken, där han jobbar skänker under en timma bort bensin till sina kunder. En full tank är det som gäller och det lär bli rusning. Haparandaborna samt grannlandsbefolkningen är ju som  bekant rätt kända för att vara minst sagt ekonomiska ;)

Ha det gott och passa er för snaksen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards