Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Lite av varje.

Av Jenny - 10 december 2011 16:00

Var på ett fullkomligt meningslöst återbesök med Affen på djursjukhuset igår morse. Det veterinären såg i hans hals hade jag kunnat se hemma, dvs. ingenting. Eftersom han är så överenergisk (underdrift) är det i princip omöjligt att se något överhuvudtaget i vaket tillstånd. Då jag ska låta göra en munsanering om några veckor ville de inte söva honom i onödan. Naturligtvis inget jag motsätter mig MEN 30 mil är mycket för ingenting. Dessutom kostade det 450:- för att ta mig i hand och fråga hur det hade gått med läkningen. Vi hade i allfall lyxen att få ha privatchaufför i form av husse på vår resa till Luleå. Och tur var väl det för vädrets makter var inte med oss. Under natten hade det fallit minst en decimeter snö och bitvis var det riktigt eländigt väglag.


Den lilla yttepytte gnutta tjusning jag kände över den nyanlända snön är som bortblåst. Lite, var fint men när lite blir massor känner jag enbart avsky. I skrivande ögonblick föräras jag av ytterligare norrlandsmögel (snö) och inte verkar det avta heller. Strömmen envisas med att försvinna med jämna mellanrum så det tänkta lussebaket får vackert vänta. Skottat snö har jag gjort idag så det står härliga till, avskyr att skotta.

 

Det är en fördel att vara bra på mycket och under torsdagens arbetspass utvidgade jag min meritlista ytterligare. Fast jag vete sjutton om jag kan dra någon fördel av denna nyvunna merit. Det skulle vara som inbrottstjuv då i sådana fall.

Vad har jag lärt mig då? Jo, jag vet numera exakt hur man pillar lös en scanner (shop express) från laddningsväggen. Detta med enbart hjälp av ett bågfilsblad. Ni måtro att kunderna som kom in på sena kvällskvisten såg förvånade ut när en Ica-personal stod med bågfilsbladet i högsta hugg.  Minen på speciellt en av kunderna var outgrundlig och helt obetalbar.

I övrigt har det sista tiden poppat ut så ofantligt många grodor ur den här lilla munnen. Jag hinner inte ens reagera så är det försent *Quäääck*. Sedan får man vara äckligt övertrevlig för att kompensera övertrampet. Absolut inga elaka saker men alltför mycket svar på tal, så att säga. Tig min mun så får du socker.


 

Tog fram almanackan och räknade lediga dagar innan jul och kunde konstatera de var ytterst få. Jag har tagit på mig extra dagar samt förlängt många mina pass. Julafton lär i och med detta sluta som vanligt, krasch i soffan med en julmatsstinn jättemage.

När jag ändå är inne på det här med julen kan jag låta meddela att jag tänker skippa det här med julklappar i år. Inte helt och hållet men listan har minimerats och jag håller mig till de absolut mest närstående.  Ett stressmoment mindre och ganska skönt faktiskt.


Nu sitter jag och väntar på matleverans. Eftersom strömmen är ostabil har sambo åkt till stan för att hämta ”låda” En frigolitbox fylld till bredden med strips, kebabkött och vitlöksgojja. Så slabbigt men så gott och framför allt så nyttigt.

Tjuvtänder tredje adventljuset redan idag

 
Ha det gott.

 
 
Ingen bild

Melitta

12 december 2011 07:59

Jallå:) Hörde att ni har problem med strömmen där i skogen;) hihi..

Det var ju skönt att Affes hals läkt bra, alltid roligt att höra.

Linda fick baka saffrans bullar med mig i Lördags, tror nog hon åt mer deg än vad lilla sessan hjälpte till.

Julafton & Juldagen jobbar jag så i år kommer Danne med barnen till keräs o sover. Jag kommer ev förbi där efter jobbet.

Ha det bäst;) Kram

 
Ingen bild

Linda med hundar

12 december 2011 13:14

Jag trivdes rätt bra när det var milt och skönt ute även om det var lite mörkt!
Men jag välkomnar alla med varm hand och en spade i näven som så envist tjatat och längtat efter det vita, hem till mig för att skotta och ploga!! Bara att titta in!:-D
Usch och fy! Första året jag inte längtat efter snön.. Även om skidåkningen blir bra mycket enklare nu! ;)

Wow! Är det möjligt att vi inte haft strömavbrott i byn när ni haft det där? Måste vara första ggn!?! ;)
Jag bakade lussekatter i lördags och de blev faktiskt så lyckade så jag vågade ge bort ett par påsar till grannen också! ;)

Ha en fin dag!!

 
Ingen bild

Jenny

13 december 2011 16:42

Melitta :) Hoppas sessan inte fick ont i magen. Jag var själv en flitig degsmakare när jag var liten,lusse och pepparkaksdeg var favoriterna ;) Lärde mig dock att avstå när jag en gång fick riktigt ont magen =D

Linda,Nä, jag kan inte tycka att det är det minsta roligt med snö i år och jag som brukar längta. Nu upplever jag bara att allt blir fruktansvärt besvärligt. Men du har en poäng i skidåkningen ;)
Jag undrar om någon har en finger på våra strömledningar här i Keräs med ;) Mina lussebullar blev inte alls bra eftersom strömmen gick en gång i kvarten och naturligtvis exakt när det var dags för gräddning. Inga bjudbullar med andra ord ;) Blir tvungen att äta alla själv.

Ha det gott!

 
essay writing

essay writing

15 december 2011 16:07

All owners should take care about their pets. It's very important for both.

http://custom-essay-writing-service.org/index.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards