Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Jag! En officiell spypåse?!

Av Jenny - 17 december 2011 19:15

Igår var en riktig usel dag, där den ena obehagligheten efter den andra radade upp sig. Tror jag hann gå igenom heeela känsloregistret under dagen och det minst tre gånger dessutom. Usch vad människor kan vara elaka. Vart har vanligt hyfs och folkvett tagit vägen egentligen?


Man säger väl att ögonen är själens spegel? I så fall kan man säga att mina kinder är humörets spegel. Ju rödare, desto ilsknare. *Haha* idag kan jag skratta men igår trodde jag nästan att det skulle börja pysa ur öronen på mig. Rodnanden la sig inte på hela kvällen och ännu vid läggdags hade kinderna en varmröd ton.

Lite lindrades det arga och ledsna av det telefonsamtal jag fick under kvällen som innehöll en ursäkt. Men FAKTA! Ord sårar och sagt är sagt.


Något helt annat. Saffran är gott, gravad lax är gott MEN inte i kombination, har jag insett. Sambo som fick äran att vara försteprovsmakare utbrast äcklad VAD ÄR DET HÄR? och sprang omgående fram till sopkorgen och spottade ut den dyrbara delikatessen. Kan inget säga för jag gjorde likadant. Det var helt enkelt inte smakligt.

Ska försöka ta tillvara på laxen i någon fisksoppa med kokosmjölk och annat gotti, det tror jag blir kalas. Men på julbordet, nej tack.


Saffran, där det hör hemma. Årets upplaga av lussebullar.

  

Imorgon är min sista lediga dag innan jul, gissa om jag har mycket att hinna stå i. Planerar att sätta klockan att ringa tidigt, tidigt för att kunna utnyttja dygnets timmar maximalt. Hade egentligen tänkt göra lite redan ikväll men det känns som tröttheten vinner och det lär bli en tidig kväll.


Någon som lär stupa i säng tidigare än mig är sambo som vid tvåtiden i natt begav sig av mot Finland med en av jämtarna för att gå ett jaktprov. Ett jaktprov som lyckligt nog resulterade i ett föredömligt förstapris *hurra* och bra jobbat Kicka! Om vi nu bara skulle få henne att sluta rymma från hundgården vore det mesta perfekt.


Tjuvtänder det fjärde ljuset redan idag för imorgon tror jag inte att jag hinner. Tänk om en vecka på pricken är det julafton. *viskar* -åh, så skönt när det äntligen är över


  Ha en trevlig kväll och en mysig fjärde advent


 
 
Ingen bild

Melitta

17 december 2011 19:31

Hejsan! Hoppas du även får njuta av en skön pause imorgon:)

Jag förstår verkligen det där med att ord kan såra:( Jag fick ju höra ett å annat av du vet vem... O som sakt.. Det sätter sig hårt.
I mitt fall kommer jag nog aldrig att få en ursäkt!!

Jag får hoppas att "en dag" kommer även denna person att få smaka på sin egen medicin...

Jag tänkte då ta ut min ilska på gymmet imorgon:)

Stora kramen på dig.. Du är en underbar vän <3

 
Ingen bild

Monica

17 december 2011 21:07

Hinner du å träna hund nu i julveckan?

 
Ingen bild

Majsan

17 december 2011 23:42

Finaste vännen <3
Min fina stora syster sa alltid till mig att man ska alltid
tänka innan man säger nå dumt till folk för man kan aldrig
ta tillbaks det man sagt!!
Och visst är det ju så.
Passa på att njuta på din sista lediga dag :)
Kram kram

 
Ingen bild

Jenny

18 december 2011 07:37

Melitta, Yey :) så du är tibax på gymmet igen, vad härligt. Tror säkert det är mycket frustration som släpps lös på gymmets maskiner. Ibland funderar jag på boxningshandskar och sådan där tung säck som man kan banka ur sig lite vrede på. Fast å andra sidan jag har ju Pekka, haha ;) så det kanske inte behövs =D

Monica, Nä, det verkar bli ont om tid den här veckan :( Måndag vet jag med säkerhet att det inte går så jag hoppas på onsdag. Men det lär vara kaos på Ica hela veckan. Känner dock att han verkligen skulle verkligen behöva träningen, är livrädd att vi måste börja om från ruta ett med pga det långa uppehållet. Behöver jag tala om att han har rabies här hemma av allt vilande :)
Om ni kör något extrapass, här framöver vill vi gärna också komma =D om jag bara har möjlighet.

Majsan, kloka ord från storasyster <3 och så sant. Jenny skulle även hon behöva tänka innan de förargliga små grodorna hoppar ut. Men de är ju sällan (aldrig) tack och lov, som de är elaka :) bara en aningen opassande kanske ;) Det blir din uppgift imorgon att hålla kolla på mig =D

Kram på er.

 
Ingen bild

Monica

18 december 2011 17:00

jajemän,slänger iväg ett sms till dig om vi är i lokalen under mellandagarna!

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

19 december 2011 20:00

Rymning ur hundgården - för våra lappisar hjälpte det ju med hönsnät över hundgården, något för er? (Beror ju på vilken väg hon rymmer förstås, hjälper inte mycket om hon gräver eller pillrar upp låset ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards