Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Snart slut!

Av Jenny - 30 december 2011 19:30

Nu närmar det sig  

Näst sista dagen på det här året och jag rundar av med flaggan i topp.Smiley from <a href=millan.net" border="0" />

Har faktiskt varit hemma från jobbet i några dagar nu på grund av förkylningen. Tanken var att jag skulle ha jobbat idag men under natten har Herr Migrän kommit på besök och när jag omöjligt kunde röra nacken utan att vilja spy och hotade sambo till livet när han hostade insåg jag att jobba från 10.45- 21.15 inte var genomförbart.


Migränen har jag levt med i många år, men är sällsynt nu för tiden, när den väl kommer är den dock från helvetet. Tack för migränmedicin, tack för skor med inbyggda broddar och tack för senilsparkar, listan med oumbärliga "ting" byggs ut *haha*


Min träning ligger så klart på is i och med sjukdom, vilket så klart känns trist och jag känner mig som en rullande julgris. Vad som är värre är Piraffens träning som nu legat i stiltje i över en månad. Här hemma är han hyssmästaren nummer ett. Bakbenen börjar bli förskräckligt långa och jag törs inte lämna mat och liknande för nära kanten på bordet. När man fyar honom tittar han bara på en med sina små pepparkaksögon och fattar ingenting, totalt oskyldig.Husse och Affe bygger på sin relation. Husse kan omöjligt låta bli att gosa med honom mest antagligen bara för att han är så snäll, tillskillnad från Emil då, där kontakten var strikt begränsad och alltid på Emils villkor. Men det är roligt att se att de kommer så bra överens.

Idag fick jag det jag beställt från Doggie och så klart var hundarna med och öppnade.


Ska bara kika lite. 

  

Tar ju 100 år för matte att öppna, bäst jag hjälper till. 


Åh så spännande.  


Någon har bråttom att provligga nya korgen. 


 

Fanny fann sig snabbt till rätta.

  

Lite nytt bling bling. 

 

Imorgon ska jag bestämt och arbeta om jag så ska krypa dit. Tänker minsann inte avsluta året med att vara hemma och sjuk, för det känns som ett olycksbådande tecken.

Nyårsafton imorgon och lite bekymrade är vi att nya grannen ska ha ett hejdundrande nyårsfirande med raketskjutande. Det kanske blir till att packa in flocken i bilen och ge oss i väg till skogs (längre in i skogen än vi redan är då *fniss*) Fanny är totalt obrydd om allt vad raketer heter, önskar alla vore som henne, mitt lilla  


Bara en sak kvar då, nämligen ATT: 


Att önska Er ett riktigt Gott slut och ett ännu bättre GOTT NYTT ÅR!


     

 

 
 
Ingen bild

Melitta

30 december 2011 21:35

Mååååå! så söt den men "dots" var.. kan ha en sån fast jag inte äger hund:) hihi....

Eländiga förkylning!!! Hoppas den släpper snart:)

Gott Nytt År på er med:)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards