Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Jenny - 29 oktober 2012 15:30

Egentligen tänkte jag inte blogga idag eftersom jag inte har något meningsfullt att blogga om, tillskillnad från alla andra dagar då *hahaa* Men eftersom jag verkar ha bloggat just denna dag varje år sedan jag startade Tokigterrier-bloggen (för 4 år sedan) kan jag ju inte vara sämre idag.


   Trodde nästan det skulle bli snö idag.


Är ledig och har bästa sortens mysdag med mina hundar. Vi har varit i väg på en långpromenad och var ute över 2 timmar, lilla gumman Fanny också.
Man hinner fundera en del när man går där i skogen och idag kom jag till slutsatsen att om jag inte haft mina hundar och närheten till skog och mark så hade jag säkert suttit inspärrad någonstans. Överdriver kanske en aning men i vart fall så hade jag inte mått bra, det vet jag.
Några som verkar må rätt bra just nu är Bu och Bä som just nu ligger utslagna i varsin bädd. Är så imponerad av Fanny som trampar på så piggt på promenaderna numera och inte alls lika rädd och motvillig som hon varit tidigare. Snart börjar dock de bistrare tiderna då det är nästan omöjligt för henne att gå på promenad. Hon har hyperkänsliga tassar och så fort det kommer snö och blir lite kallare, krampar hon. Nu har jag sedan några veckor tillbaka börjat ge bägge hundarna fiskolja. Det ska ju tydligen ha god effekt på tassarna förutom alla andra positiva egenskaperna då. Återstår att se om det blir någon förändring.


   Ser ni likheten med:


   Sid....


En bauta kycklingsallad befinner sig på plats i magen och har fått sällskap av några baljor kaffe, en till är på väg ner innan jag drar igång dagens gristillverkning. Ögonen kom idag, äntligen, tillsammans med lite fler tyger, vilket var helt onödigt med tanke på lördagens dyra tyginvestering. Nå, ingen gris blir den andra lik.


   Jag VET, en domherre IGEN. Men han är ju så vacker.



Happy måndag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards