Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Jenny - 9 oktober 2012 22:30

Dagens Tisdagstema är SPIRAL.


Spiral, spiral, klurigt värre och det enda jag kan tänka på är hormonspiral *fniss*
Så, näääe, inga foton på några spiraler. Eller, jo vänta för sjutton, SPIRALkorv naturligtvis. Sambons favoritkorv.  


   SPIRALKORV


Här finner du andras spiraler:


EFITen (Ett foto  i timmen)  kommer senare, hoppas jag


Av Jenny - 9 oktober 2012 18:45

EFIT dags igen (Ett Foto I Timmen) I fortsättningen ska jag nog bara vara med i EFIT de dagarna jag är ledig. Jobb-foton har man ju inte så stor glädje av, kanske.


Andras EFIT finner du här



Nå väl, här kommer dagen hittills:



Kl  05.10 Wakie wakie, unnade mig hela 5 minuters snooze medan jag övervägde om jag skulle kliva upp eller somna om. Klev upp eftersom jag faktiskt inte var trött.


 


Kl  6. Gymdags! Inte direkt rusning till maskinerna den här tiden.


 


Kl 7. Home sweet home och dags att duscha. Brrrr, blev kallt, någon hade glömt att elda för varmvatten, hutter!


 


Kl 8. Hungrig som en varg och framförallt TÖRSTIG eftersom jag glömt min vattenflaska hemma. Har alltid med den till träningen i vanliga fall men idag svek visst minnet.


 


Kl 9. Rasta hundarna och bege mig till arbetet.




Kl 10. Två timmar varannan vecka får jag vara "på golvet" ute i butiken och fylla på varor. Veckans bästa och roligaste timmar. I vanliga befinner jag mig i förbutiken


 


Kl 11. Aj, aj mitt knä vill inte alls vara med idag. Iprendags.


 


Kl 12 - 13. På plats i förbutiken, min vanliga stationering, där jag säljer spel, lotter och hälsokost samt hanterar postärenden.


 


Kl 14. Dagens paketskörd anländer och ska ankomstregistreras samt placeras på hyllorna i postrummet.


 


Kl 15. Stämplar ut och åker hem


 


Kl 16. Matdags. Smarta jag hade redan igår förberett kyckling mangochutney, så enkelt att bara ställa in i ugnen och vips 30 minuter senare KLAR! Mmmmm, starkt och gott. En begränsad hög med cashewnötter i högra hörnet eftersom sambo inte delar mitt tycke för dessa.


 


Kl 17. Öppnar mitt paket från Bokus. En helmassa nya böcker. Vill ju börja med allihopa på en gång. Men eftersom jag redan håller på med Hungerspelen och Sagan om ringen, får det räcka tills vidare. Samtliga författare i senaste bokhögen är helt obekanta för mig. Dessutom är det helt olika genrer på böckerna. Spännande!


 


Kl 18. Sambo har hämtat posten och förutom reklam och räkningar finns mitt nya bling bling från Edblad, så fina.  



KL 19 Tänkte glo på TV men det tänkte inte Telia. Så less på detta felmeddelande. Orka starta om och uppgradera systemet idag IGEN.


 


Kl 20. Skulle ägna tid åt fyrbeningarna som blivit lite försummade idag. Men Fanny har hängt upp "Var god stör ej" skylten så jag har istället ägnat mig åt att skicka iväg 332 foton för framkallning.


 

Kl 21. Så fort jag laddat upp de gångna timmarna ska jag bänka mig i soffan och se slutet av Morden i Midsomer (inspelning)  och dricka en balja te.


 


KL 22. Jag är periodare när det gäller böcker och korsord. Just nu slukar  jag bägge. En bra avslutning på kvällen är att klura lite.





Kl 22.30 Nu är det definitivt dags att dra ner rullgardinen och släcka lampan. God natt och tack för idag.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards