Alla inlägg den 5 november 2012

Av Jenny - 5 november 2012 22:45

Första dagen med delvis nya uppgifter och trött i mössan är bara förnamnet, ändå var det en kortis dag.
Man vill ju liksom suga i sig all ny info och helst få den att sitta kvar i hjärnan också. Just nu surrar det prisbuffertar, uppföljningsgrupper och en hel massa andra nya ord i mitt huvud och det ÄR SÅ ROLIGT! Har gått omkring med ett leende på läpparna hela dagen och det gick bara inte att sluta le. Oförskämt roligt att jobba och när jag höll på med diverse uppgifter under dagen slog det mig att jag faktiskt får betalt för detta.


   Mysbubblan Fanny


Inte ens en liten fadäs på hemvägen fick mig ur balans. Blåste på i vindens hastighet hemåt. Jag kör alltid mer eller mindre som en dåre, utom på vintern då, hatar snömodd och sådant slisk på vägarna. Men än är det ju inte vinter, eller. Hur som haver så hade jag saktat ner något för att kunna svänga av E4an mot skogen och Keräs. Ooops. Satans vad halt det var. Glida, glida, glida förbi korsningen, hoppsan. Nå, jag blev ju varse om halkan åtminstone.


   Hallå, är det någon hemma? Snacka Peeping Tom!


Nu har jag gjort slag i sak och bokat röntgentid till Affe. På fredag ska vi till Gammelstad. Jag är nästan helt hundra på att det är höger framben som är problemet och visar nu röntgen ingenting, då kan jag åtminstone utesluta en del.

 

Något hände igår, orkar och vill inte gå in på vad men jag hade honom lös och det var mitt fel, det som hände. Trodde inte han skulle kunna gå alls idag. Gissa om jag hade ångest hela gårdagen och natten. Om och varför, jag kan ställa mig frågorna miljoner gånger men det ändrar ju inget, tvärtom, man lyckas bara få sig själv att må än sämre.
Jag gick väl inte heller helt välbehållen ur tilldragelsen. Så det är inte bara oro som hållit mig vaken i natt, utan även en hel del ajaj.
Affe gick turligt nog inte nämnvärt sämre imorse när han klev upp och jag blev så lättad in i själen, min lilla Affe-fis.


 


Jordvärmekabeln är på plats och min gård ser ut som en massaker. Jord, sand och stenbumlingar överallt. Men snart kommer väl snön och täcker över eländet.


   Täckning av kabel.


   Klart! Inte vackert.


Innan jobbet idag inledde jag operation röjningsarbete i pannrummet, där det också är massaker-varning. Det är nämligen där, i pannrummet, som den nya makapären, som reglerar jordvärmen, ska stå. Vi har så mycket skrot och skräp där och smutsigt är det. Ni skulle se fönstersmygen, man skulle kunna tro att det är en getingkyrkogård, uääääck.
Har investerat i verktygstavlor så nu ska det bli ordning och reda. Någon som känner sig sugen att sortera upp en kaosröra av 10 kg skruvar och spikar, huller om bladder, varmt välkomna.


  Röra, grrrr.


Idag blir det springbilder på Affe för nästan hela slanten. Vild, lös och fri som virvelvinden. Det är dessa bilder som ligger mig varmast om hjärtat, av förklarliga skäl.


Natti natti.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards