Alla inlägg den 24 november 2012

Av Jenny - 24 november 2012 16:15

Vad glad jag blir att ni finns kvar, mina trogna, fast jag uppdaterat så uselt sista tiden. Ska försöka skärpa mig framöver.


Vissa dagar måste man bara skriva ett litet inlägg. Idag är en sådan dag. För femte året i rad måste jag  få informera om att IDAG!  Om en månad så sitter vi och fyller buken med köttbullar, prinskorvar, skinka och sill, för då är det ju faktiskt JULAFTON! Tänk vad tiden går, utan att man vet ordet av så är det midsommar igen. Hej tomte gubbar slå i glasen och små grodorna, skillnaden är hårfin.   


Är det så här för alla? Precis när man skurat färdigt så spyr hunden och när man just rengjort kapselmaskinen (med tops) så råkar det bli två hål i mjölkkapseln och det rinner vit vätska i hela maskinen. Eller är det bara för mig detta händer? Varför....

cleaning smiley

Nu är det i alla fall färdigstädat och jag är helt slut.  Höll på till 20.30 igår och hela dagen idag, ända fram till nu. Ändå har jag slarvat. När jag var yngre, usch vad gammal jag lät. Ändrar! När jag var ännu yngre, då var jag noggrann till tusen. Allt städades, kläder revs ut och viktes in på nytt, jag rensade till och med avlopp och torkade damm in i minsta lilla vrå. Men inte nu längre. Det som inte syns, finns inte, förrän man öppnar garderobsdörren eller drar ut lådan *haha*


Nu har jag tagit mat, sov och kaffepaus. En 30 minuters power nap med Affe vid fötterna och lilla Fanny på magen har gjort mig till en ny, pigg människa,  tror jag somnade på 1 minut ungefär.
Nu laddar jag för nästa projekt och funderar  på om jag enbart ska hänga upp julgardinerna eller klämma upp ljusstakarna också. Sitter djupt inrotat det där med att inte tjyvstarta före första advent.

coffee 3 smiley


Andra projekt för dagen? Hmmm,  kanske ska erkänna att jag redan dragit på mig pyjamasbyxorna *fniss* Man får lulla på i gråa flanell pyjamasbyxor med vita prickar, när man är ensam hemma en lördag. Man får faktiskt det.

Kanske syr en nasse eller två. Fick ett litet påfyllnadspaket från Panduro igår, som jag ännu inte öppnat *lycka*
Tror jag beställde några nya tyger plus lite annat smått och gott i pysselväg. 
Montera ihop en ny kontorsstol ska jag också göra och så var det ju det där med julgardinerna och ljusstakarna.


   Från gårdagens fredagsmyyys. Två som gillar scones :)



Nä häpp, detta duger icke, så mycket att göra och så lite tid.

Trevlig lördag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards