Alla inlägg den 17 november 2012

Av Jenny - 17 november 2012 17:15

Är egentligen för slut i nöten för att blogga men jag MÅSTE bara få berätta vad Affe och husse gjort.
Avundsjuk och lite bitter är jag för att det var husse och inte JAG som fick dela denna upplevelse med Piraffen.


Just hemkommen från jobbet, vilket jag lämnat tidigare på grund av det satans knäet, ringer sambos telefon. Frågan ställs om jag vill komma och spåra ett rådjur med Affe. Jag vill, jag vill, vill, VILL, men jag kan ju INTE. Eller visst, har jag trampat runt på jobbet i två och en halvdag med numret till amputationsenheten i bröstfickan hade jag säkert kunnat trampa runt på ängen under några minuter. Men, nä den här värken är inte att leka med.


- Ska jag ta honom? Frågade sambo. Jag svarade ok och ångrade mig i samma ögonblick. Har just insett att det finns en benämning på mig, kontrollfreak.
Klädde på vovven i sele men skippade linan och gav i stället med ett långkoppel.  Åh vad nervös jag var, mest för att husse skulle tappa kopplet och Affen skulle dra iväg i full karriär. Jag hade nämligen sett ett helt gäng Rudolfar (renar)  i närheten av skottplatsen. Efter vad som kändes som en evighet kom det äntligen ett livstecken, nämligen detta:


   Världens sämsta bild men den säger ju ändå allt.


Förloppet kan jag  ju inte beskriva ordentligt *morr och grrrr* Men han hade gått tillbaka till utgångspunkten två gånger och naturligtvis var han ivrig i kubik. Lita alltid på din hund, Affe ville över ett dike men medföljande ansåg inte att rådjuret gått över, borde i vart fall inte ha gjort det. Affe lät sig inte bevekas  utan skulle över. Gissa vem som hade rätt.


 


Så låg rådjuret plötsligt där, terriern var framme som ett skott och inledde sedvanlig raggning.

Några vidare bilder blev det ju inte, det var rätt mörkt och dessutom  var Affe inte still i många mikrosekunder åt gången.


   Devil-dog :)


 

En blodig och mycket uppspelt terrier återlämnades senare  i min hall.


   Tvagning.


   Stackars lilla blöta jag.


Nu är det en trött hund och en ännu tröttare matte som inte sovit mer än max tre timmar föregående natt.
Tappade ord, omkullkastade bokstäver och annan hebreiska är synonymt med min trötthet. Ber om ursäkt för detta.


Natti natti (snart)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards