Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

På vift....

Av Jenny - 16 augusti 2013 20:15

Sambo kom hem igår som på beställning (han arbetar ju på annan ort) Vi möttes i dörren och jag begav mig snabbt som ögat av till tandläkaren, där jag lyckats få en akuttid.
En osynlig visdomstand som ligger för nära den sista tanden vållar bekymmer i form av att det blidas bakterier och därmed infektion vilket så klart, i sin tur, gör ONT. Jag är inte den som går självmant till tandläkaren och när jag varit där senast törs jag inte ens tala om.
När jag nu väl låg där (nästan fastsurrad) i stolen bad jag henne göra en koll av övriga truten också. Inga hål och allt såg bra ut. Pust och helt perfekt, nu kan jag vänta 11 år igen, ooops.


En vecka har lilla Ruben varit hos oss och att han är mera vild än tam. Idag var han en stygging och piercade Affe i tungan Det blev faktiskt ett litet märke, vet dock inte om det gick helt igenom. Allt Affe gjorde vara att tvätta honom när han helt plötsligt högg tag i tungan. Stackars Affen pep till ville inte ens komma nära den lilla besten efter det.


   Kan inte riktigt se mig mätt på mysbilderna.


   Helst vill Ruben ligga på Affe.


 

Mycket bus är det. Affe kan jag kontrollera men lilla Herr Ruben är det värre med. Fast lite börjar han få kläm på vad det är jag menar så förhoppningsvis går det snart att lösa busattackerna också.


   Ruben gillar att krypa in i saker. Här är det leksaks-
tunnan.


   Och här är det köksskåpet. Dårfink..


Idag har vi varit på vift. Vi var en sväng till skogen på förmiddagen och lite senare åkte vi till Ica. Klart man måste visas upp på mattes jobb.
Ruben befann sig halvt gömd under min jacka och hans huvud försökte jag dölja med en tidning, tror inte jag lyckades speciellt väl. *fniss*
Inne i postrummet fick han hälsa på några av mina kollegor. Så nu vet ni vad personalen gör när det är kö i butiken *haha*


   Springa så fort de små bulle-benen bär.


   Liten tröttis vilar ut i husses famn.


   Gissa vem som tänker bli en ståtlig bullterrier när han blir stor.


Vi gjorde även ett besök hos den lokala hund och jaktbutiken. Ruben strosade på som om han aldrig gjort annat. Han är orädd och glad när han möter människor. Det känns så klart positivt och bådar gott för framtiden.

Som avslutning fick han på hemvägen träffa våra gudbarn Hanna och Linda. Även det gick jättebra. Så nyttig träning, för alla parter och han följde lilla Linda likt en svans. Linda hade dock lite svårt för hans namn och innan vi åkte frågade jag henne - vad var det nu han hette? Hon var tyst en stund och funderade innan hon svarade  - Bullen *gapskratt* Med tanke på att hon knappast har raskoll ännu så är det ju verkligen klockrent. Underbara unge.


Vi har fått ett jättejättefint handgjort Madofi-halsband av Malin. Det är rätt lustigt för när jag funderade på eventuella färger till Ruben tänkte jag på grönt och i brevlådan låg plötsligt ett äpple-grönt halsband till PiRuben, utan att jag ens delgett mina tankar. Telepati.


   Ruben i sitt fina halsband.


   Alldeles spegelblankt ner vid ån idag.


 

På återseende.


 
 
Ingen bild

melitta

17 augusti 2013 09:24

Hejhopp!
Jag var på Ica igår och skulle hämta ett paket när jag hörde personalen prata om ditt besök:) hehehe!
Så allt gick bra när du träffade små grynen, härligt! Lindas svar var ju bra:) Hihi...
Jag kommer oxå till Keräs på Söndag så.... man vill ju gärna se Ruben Live;)

Ha det bra!

Kram

Jenny

20 augusti 2013 10:22

Det är så roligt att se H´s förädring. Minns hur det var i vintras med jämthundsvalparna och nu med Ruben, jösses vilken skillnad

 
Krokii

Krokii

17 augusti 2013 20:18

Ruben är ju så söt som socker och Affe också. Hoppas det gick bra med tungan!! :)

http://krokii.bloggplatsen.se

Jenny

20 augusti 2013 10:18

Det gick bra med tungan, men kan tänka mig att det gjorde rejält ont :(

 
Malin

Malin

19 augusti 2013 18:58

Så goa bilder på Affe-Ruben-högar här & där <3
Tjusig han blev i halsbandet, snaaart passar det nog,
och sen behöver han nytt igen. Bra jag prickade med färg ju

Ruben minsann på min blogg oxå idag

http://www.madofi.se

Jenny

21 augusti 2013 09:21

Jättefin är han i det, äpple_Ruben och han växer så det knakar. Har redan fått göra "tillvänjnings halsbandet" större, så snart så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards