Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

En padda, en russell och en bulle.

Av Jenny - 20 augusti 2013 10:15

Valpen-palpen är nu 10 veckor och vi försöker hitta en vardag som fungerar enligt mattes lagar. INTE  plättlätt och helt konfliktfritt, dessvärre.


 

Eftersom jag gör detta till största delen på egenhand blir det väldigt intensivt. Att, som i söndags, få komma ut i skog och mark, på egen tass, med Affen, var helt ljuvligt och en riktig batteriladdare. Både jag och Affe njöt för fulla drag.


   Ooops, Ruben ramlade ner i diket. Men tog sig upp
lika snabbt igen.


Lilla baby-Ruben är en dedikerad stenätare och i söndags hann jag inte med i svängarna och kunde till 99.9 % säkerhet säga att stenen svaldes och försvann ner i Rubens mage. Husse fick därmed åka till stan och inhandla sparris och paraffinolja, som vi matade bulle-barnet med. Vänta, vänta, men nä Ruben ville inte leverera nummer två. Lite mer olja och mer sparris. Sent på kvällen, i kolmörkret naturligtvis, kom äntligen "leveransen" och med följde en liten sten BINGO!


   Jag VET att min mat finns där uppe.


Våra mysstunder är bara bäst. Imorse drog jag fram min Fatboy (saccosäck) bredde ut den på golvet, likt en madrass och la mig till rätta. Snabbt som ögat hade jag en Affe och en Ruben som ville vara med och mysa. Bulle-barnet sov, Affe sov och jag sov. Nittio minuters skönhetssömn på golvet i köket unnade vi oss. Välbehövligt för matten inte har tränat på evigheter och bara äter, äter och äter. Usch, jag känner mig som en stor padda, rent ut sagt, blek, trött och plufsig *kvääääk*


   Korsningen mellan fladdermus och bullterrier.


Just det, sparrisen. Ruben är synnerligen (extremt) matglad och slukade sparrisen utan ens tveka. Provade att fresta Affe med en "läckerbit". Eat shit and die. Han såg uppriktigt skakad och förnärmad ut när han sniffade på sparrisbiten jag erbjöd.


   Nää, jag som är så söt äter inte alls sten, hon ljuger bara.


Idag är det äntligen sol igen och vi ska försöka vara ute en hel del idag. Bara att ladda med sparris och paraffinolja då, misstänker jag. Någon som har bra, fungerande tips? på  hur man får baby-Ruben att sluta äta sten, kottar, skräp och annat elände, dela med er...


Happy tisdag

  

 
 
Ewa

Ewa

20 augusti 2013 20:24

Tala om för unge herr Ruben att han INTE är en get för de äter ju rubb och stubb.

Han e väldans söt...

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Jenny

21 augusti 2013 12:06

Önskar jag kunde :) Helst skulle jag sopa rent omgivningen från allt olämpligt som går att svälja.. Vad enkelt det skulle vara då ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards