Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Lilla snigel akta dig....

Av Jenny - 22 augusti 2013 09:00

Eftersom det var så fint väder igår passade vi på att vara ute en hel del. För att det hela skulle ske under någorlunda kontrollerade former, gjorde jag en hage av kompostgaller som vilddjuren fick vistas i. Det brottades och busades, det grävdes och det ÅTS! Alltså åts som i konsumerades. Förutom de delikata jordkockorna , som helt plötsligt Affe även tuggade i sig, hann Ruben sätta i sig en snigel *uäääääck* Inte farligt, men bara jätteäckligt. Fast är man på fin restaurang kan man ju beställa in escargot, så vad gnäller jag för egentligen......


  Namnam.


   Ute i det gröna.


   Många sådana här blir det för matten.


   Koffeinet räcker dock inte till för att pigga upp, vilopauser
i fatboyen krävs. Tur att den är stor.


   Affe ockuperar leksakslådan.


   Fortfarande rätt mysigt att ligga nära.


Ruben har från och med igår börjat i skolan. Det gjorde han kanske på sätt och vis redan dag ett men nu under lite mer kontrollerade former.
Jag vill bland annat att han ska lära sig att vara i bur och känna sig trygg och lugn med det, eftersom det är väldigt praktiskt att ha en hund som kan vistas och koppla av under kortare perioder i en bur. Jag VET att det finns restriktioner angående detta och jag är naturligtvis ingen lagbrytare.....


 

Han är inte alls ok med burvistelsen än och visar det på alla tänkbara sätt. Övningen sker endast då jag vet att han trött, mätt och rastad. Efter diverse missnöjesfasoner, pip, bita i gallret, krafsa, röja runt och vålda, brukar han slutligen lägga sig ner och somna. I smyg öppnar jag sedan luckan så han kan komma ut när han vaknar. Som sagt, stort missnöje men skam den som ger sig.


 

Vi har påbörjat lite kontaktövningar som består i att jag vill att han ska titta på mig innan han får varsågod att ta godbiten. Men bulleögon är annat än russellögon och det ser så infernaliskt roligt ut när han försöker höja blicken och titta på matten. Jag har även börjat "klicka in" honom, lite lätt.


 

Kan erkänna, att Ruben är by far den absolut jobbigaste lilla valp jag någonsin inkvarterat. Har något svagt minne av att Fanny också kan ha varit lite småjobbig, men inte så här. Denna lilla nissen tuggar på ALLT och är dessutom fruktansvärt stark trots sin ringa ålder. Månne vad det bliva av detta...


Minns ni mitt beroende jag berättat om tidigare? Spelet candy crush! Nu har jag kört fast på nivå 347 och jag tror inte jag någonsin kommer att klara den. Man ska kombinera en punschpralin med en pappersgodis och det två gånger. Dessutom växer den där sa**ns chokladen överallt och förstör. Skitspel.


 

Mmmmmmmmmm, just nu vill jag bara att det ska bli lunchdags. Som på beställning, till ett sinande kylskåp, fick jag igår en kantarelleverans av mina snälla pappa. Stor fina kantareller, helt annat än småknyttet jag finner här, ska inmundigas idag och säkert imorgon oxå *yummi*


   Mina fina     



Tack å hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards